Detta är ett svar på en FB tråd på Polaris Ridersclub. Vart så mycket text å det ser rentutav förjävligt å skriv så mycket på FB. Tråden:
https://www.facebook.com/groups/268964116465885/permalink/1209956382366649/?comment_id=1210038959025058&ref=notif¬if_t=group_comment_follow&__mref=message_bubble
Edvard: Jag skrev bättre passform på kåporna. Snacka om att läsa de man vill läsa Extremt lite fel? Ja vi skoteråkare tolererar en hel del innan vi erkänner att det faktiskt är fel... Vilket är ganska sjukt i sig. Inom t.ex bilvärlden lynchar man ju märket direkt om det är minsta lilla.
Ja jag vet ej men kablar som skavs pga gjutskägg och vassa skarvar, kylarslangar som ligg å nöt på bultar. Problem med kontakter som får fukt i sig känns ju också lite sisådär på en maskin som är gjord för att leva i en fuktig å blöt miljö.
Lackade detaljer som tammefan grundarbetet är gjort av en 10årig praktikant. Aldrig sett så mycket färgsläpp i form av "kakor" på nått. Sämsta lacken på marknaden utan tvekan.
Prutat in på en 3dm PVC luftningsslang från tanken. Första jag fick uppenbara efter en väldigt fylld tank var att de hade skvätt bensin på luftburken å slutburken.
På tal om prutat in... Vad säg vi om sprängskyddet mellan primär och sekundären. Fanns på pro-ride men inte axys... Risken vid remexplosion eller fransning att man tar med sig kablaget/kontakt till PTO spridarn. Eller varför inte den lilla kylarslangen som värmer gasspjällen. För den sitt int så jädra bra när en rem kommer flygandes!
Nu efter sista körningen så såg jag också att nippeln från avluftningen på kylarvätskebehållarn var av och nippeln å slangen låg nere vid kedjehuset... Såg ut som gjutfel i plasten. Vibrerat av?!
Efter varje körning tar jag av kåporna och huv för att inspektera grundligt efter skador och diverse andra åkommor. Jag är inte handikappad så jag lämnar bort skruvningen. Med det vill jag säga att jag har en god teknisk kännedom.
Som jag skrev, finns mycket bättre. Vissa saker är helt klart ledande inom industrin. Men jag tycker det krävs mer... Skiter i om jag blir lynchad men det är sanningen. Bästa polaris gjort är gammeldags jädra widetrack. Skämt åsido!
Jag tycker dock maskinen är bra men jag hade mer förhoppningar på att Polaris skulle ta sig i kragen kvalitétsmässigt.
Motorn går riktigt bra iaf så nu kan vi väl hoppas vi slipper bekymmer där!
Vi kan ju också hoppas att dom tar och lägger in 25% mer material i a-armarna till nästa år. Samt kanske ge oss ett alternativ för 36". För det finns onekligen sjukt många som vill ha det.
Ni kanske tyck jag är bitter men jag ser mig snarare som realistisk.