Okej! Den är ju helt original och har bara sett vad den varvat vid rulle åkning och diverse. Skogskörning har man inte tid å kolla på mätarn :heh:Ligger du på 8300 under belastning så skulle jag säga de är ganska optimalt!
Ja!Går Z-broz 36" framvagn att köra med orginaldämpare utan mod???
SKS 800 gäller det om det nu spelar nån roll
ids inte leta igenom tråden!!!
Men man måste väl slipa ur spindlarna? eller är det inte på den framvagnen?
va fn, måsta man slipa för att få skiten (zbroz) att passa???
Just fan,inte kollat det där med styrstoppenDom passar men man måste slipa ur för att dom tar i spindlarna vid max styrutslag.
Men dom blir ganska mycket högre fram med ej kortade dämpare.
Har också en SKS- 16, fast med peakmattan, min vägrar varva över 8100, väldigt irriterande. Pratade med ÅF om det och dom sa att den inte är inkörd förrän den gått 6 timmar i över 6800 varv. Har kört just över 30 mil hittils.Vad ska våra maskiner varva som max?
Min ligger på allt mellan 8300 till max vad ja sett 8550
Är en Sks -16 med 66 mattan.
Låter som du måste trycka in ljudreglaget merHar också en SKS- 16, fast med peakmattan, min vägrar varva över 8100, väldigt irriterande. Pratade med ÅF om det och dom sa att den inte är inkörd förrän den gått 6 timmar i över 6800 varv. Har kört just över 30 mil hittils.
Vet ni om det finns någonting jag kan göra för att lösa det här?
Med facit i hand hade jag köpt AI istället för zbros...Ett tips är att köpa Jonas AI framvagn. Smiskar verkligen zbroz på alla plan!
Har exakt samma problem som dig. 8100 maxvarv. Polare med exakt samma maskin (PRO rmk) varvar 8400+.Har också en SKS- 16, fast med peakmattan, min vägrar varva över 8100, väldigt irriterande. Pratade med ÅF om det och dom sa att den inte är inkörd förrän den gått 6 timmar i över 6800 varv. Har kört just över 30 mil hittils.
Vet ni om det finns någonting jag kan göra för att lösa det här?
Verkar som maskinerna stegvis släpper?, min varvar 8400-8500 nu efter man tuktat den ordentligt sista 2veckornas körningar, känd som axys motorn har 20hk mer än gammla...Har exakt samma problem som dig. 8100 maxvarv. Polare med exakt samma maskin (PRO rmk) varvar 8400+.
Min ska in på första service nästa vecka. Förhoppningsvis så får man svar på vad f** som är fel...
Serie 5.1 mattorn är det inte mycket som slår i just att ta sig fram i bottenlös snö. Sen finns det andra mattor med andra egenskaper men som matta till en standardmaskin finns det nog inget bättre egentligen om man ska vara helt ärlig.Men maskinen(163"/3") är hemsk på gå med skidorna i vädret, brant uppförs känns det löjligt omöjligt...känns som värsta rulle maskinen, grymt iriterande...har på samma körning hoppat mellan axys& min -13 163" med serie 5.1 mattan&den går grymt mkt.bättre i snön, 3"aren kan man använda till kabel grävare...riktigt aggressiv på äta...ni med serie 6 (66mm) vad tycker ni om puder egenskaperna?(kört i snödjup ca.1.20-1.5m.riktigt löst till naveln+)
Precis, 5.1 mattan är grymt bra till det den är tänkt till, tror inte heller det finns någon matta som är ens i närheten den i just super pow(det som är det roligaste föret) blir nog att sätta dit en sådan...har en ny 163"/3" challenger x3 liggandes åxå, men tror den är liknande på gräva som polaris serie.7?Serie 5.1 mattorn är det inte mycket som slår i just att ta sig fram i bottenlös snö. Sen finns det andra mattor med andra egenskaper men som matta till en standardmaskin finns det nog inget bättre egentligen om man ska vara helt ärlig.
Vet inte riktigt om det stämmer, har 47 mil och över 20h på min maskin och maxvarv ligger fortfarande på 8100. Så vet inte riktigt... kanske jag som var för snäll i början.Verkar som maskinerna stegvis släpper?, min varvar 8400-8500 nu efter man tuktat den ordentligt sista 2veckornas körningar, känd som axys motorn har 20hk mer än gammla...
Men maskinen(163"/3") är hemsk på gå med skidorna i vädret, brant uppförs känns det löjligt omöjligt...känns som värsta rulle maskinen, grymt iriterande...har på samma körning hoppat mellan axys& min -13 163" med serie 5.1 mattan&den går grymt mkt.bättre i snön, 3"aren kan man använda till kabel grävare...riktigt aggressiv på äta...ni med serie 6 (66mm) vad tycker ni om puder egenskaperna?(kört i snödjup ca.1.20-1.5m.riktigt löst till naveln+)
Har ca.70mil, men verkar som det var nångång kring 25h.den blev riktigt bra, olja verkar den då dra än åxå, så tror motorn kommer hålla riktigt bra.Vet inte riktigt om det stämmer, har 47 mil och över 20h på min maskin och maxvarv ligger fortfarande på 8100. Så vet inte riktigt... kanske jag som var för snäll i början.
Men det känns ändå som att något är galet då jag testade polarens. För den känns betydligt rappare.
Utöver detta "lilla" problem så är jag såld på skotern till fullo, förutom allt annat skit vi stör oss på.