Sen vet man ju inte än vilken mappning dom kommer att ha vid leverans, Är ju olika mappningar av ecu n i olika motorer av vad journalister och skoterfolk har fått testa där borta i dagarna.Jag kände då inget wow efter att ha sett 850in
Blir att vänta ett år tills garantin gått ut på denna innan man börjar fundera på byte
Nja, 15k skiljer det för att du får 850 motorn. (142900 för 800 PRO och 157900 för PRO PIDD)Någon som har erfarenhet av PIDD? Såg att skillnaden var typ 15k för en PRO 155” 2.6
med eller utan pidd, kändes saftigt tycker jag, är de värt den summan? ;p
Vid 300 mil eller inom 12 månader från köpedagen (för att 4års garantin ska gälla), man undrar ju hur många service polaris har innan 300 mil? Ska spänna mattan och byta kedjehusoljan själv vid 150 mil. Jag gjorde det vid 50 mil, oljan fick jag på köpet. Mattan och kedjespänningen är det enda man egentligen ska kolla ofta.Lite OT men,
Har lynx/brp första service efter 300mil? Hur ser kedjehusoljan ut efter det?
300mil är ju typ 3år eller mer för alldeles för många, ska man alltså serva typ efter garantin gått ut då?
För övrigt vad gör dom ens på en 50mila service på en PRO-RMK? Fettar de stackars nipplarna som är kvar i boggien, pluggar in datorn och konsaterar att allt är ok, sen då?
Sträcker mattan? (Vilket du ändå måste göra själv innan typ)
Håller med dig. Blir nog en brp för mig pga av garantierna är längre och jg har tänkt behålla framtida skotern i ca 5 årSugen på en Polaris men det är många nackdelar:
Jämfört med en Lynx 850 så ligger dom i samma riktpris cirka, man har 4 års garanti i Lynxen, behöver inte serva maskinen lika ofta tex är första servicen efter 300 mil i Lynxen mot Polarisen har 50mil.
Serva oftare blir dyrare för konsumenten, Rotax motorn drar mindre bensin men en sak är bättre i Polarisen och det är att den är lättare och förhoppningsvis mer lättkörd?
Så vad ska man köpa till nästa säsong...en Arctic kanske dom är då billigast av alla märken...