Kort sagt,Kort sagt så;
Jag har köter skoter beggad, motorn är bytt på den (till en -20) istället för en -19.
det är fortfarande garanti på skotern. Åk till åf och kolla.
Kort sagt,Kort sagt så;
Jag har köter skoter beggad, motorn är bytt på den (till en -20) istället för en -19.
Jag hade det i början ibland på 2020 sks 850 men nu har allra senaste mappen och inkörd samt fixade variatorer samt lite drevad och nu går den som kulor å krut, sjukt bra gassvar....Tja.
Jag kör en pro rmk 850 2020
Jag har inte tänkt på det förrän i helgen när jag provade en kompis pro 800 från 2018
Jag märkte att min är betydligt mer tunggasad än vad hans är, har inte tänkt på det förrän jag körde hans.
En annan sak som jag dock tänkt på är att när jag släpper gasen på min så ligger den kvar bara liiiiite liiiiite grann just så pass att man ska märka det och irritera sig på det.
Nån som haft samma problem?
Kolla vilken mapp du har i din. Har för mig att det har med den att göra.Tja.
Jag kör en pro rmk 850 2020
Jag har inte tänkt på det förrän i helgen när jag provade en kompis pro 800 från 2018
Jag märkte att min är betydligt mer tunggasad än vad hans är, har inte tänkt på det förrän jag körde hans.
En annan sak som jag dock tänkt på är att när jag släpper gasen på min så ligger den kvar bara liiiiite liiiiite grann just så pass att man ska märka det och irritera sig på det.
Nån som haft samma problem?
Precis min känns väldigt lättgasad men man kanske blir lurad när det blivit sån otroligt bra respons, men som sagt den känns "lättgasad"...Kolla vilken mapp du har i din. Har för mig att det har med den att göra.
Den ingår givetvis, då det åtgärdar ett fel, dvs bludder.Kanske får prova lämna in och uppdatera programvaran.
Vad brukar dom ta det det? eller ingår det i under garantitiden
jag har en 2021 khaos 850 och min maskin har haft problem med att släcka stift sen dag 1. Efter 43mil har jag släckt 14 stift!Är det någon mer som har problem med att den går i säkerhetsläge och meddelande ”maximum detonation detected” ofta efter senaste mappningen? Släcker stift på pto-sidan då det blir krypkörning nån gång då och då också.
verkar vara endel som har detta bekymmer? Har du fått något mer än bara dåligt bränsle? jag tycker det är illa att man inte tar det på större allvar, trist när man pungat ut en jäkla massa pengar till nått som inte funkar, hur bra är det för motorn i längden å köra på en burk?! Inte nå vidare.jag har en 2021 khaos 850 och min maskin har haft problem med att släcka stift sen dag 1. Efter 43mil har jag släckt 14 stift!
Det är totalt omöjligt att kallstarta maskinen och få den att gå tills motorn har temp. dom kan antingen gå i 5-10sec eller upp till typ 10-15c sen dör maskinen samt att den går ruggigt dåligt på tomgång. Förjävligt på en ny maskin och sen säger handlaren att de är bensinen som är dålig...
Hota med reklamation då blir det nog en jävla fart, vad är det för fel på bränslet enligt handlaren?jag har en 2021 khaos 850 och min maskin har haft problem med att släcka stift sen dag 1. Efter 43mil har jag släckt 14 stift!
Det är totalt omöjligt att kallstarta maskinen och få den att gå tills motorn har temp. dom kan antingen gå i 5-10sec eller upp till typ 10-15c sen dör maskinen samt att den går ruggigt dåligt på tomgång. Förjävligt på en ny maskin och sen säger handlaren att de är bensinen som är dålig...
Nu ska ju återförsäljaren fixa grundproblemet men om du vill ha en snabbare fix kan byte till helt annat stift lösa problemet så länge.jag har en 2021 khaos 850 och min maskin har haft problem med att släcka stift sen dag 1. Efter 43mil har jag släckt 14 stift!
Det är totalt omöjligt att kallstarta maskinen och få den att gå tills motorn har temp. dom kan antingen gå i 5-10sec eller upp till typ 10-15c sen dör maskinen samt att den går ruggigt dåligt på tomgång. Förjävligt på en ny maskin och sen säger handlaren att de är bensinen som är dålig...
Låter ju inte som nått exposivt motorfel om den fortfarande varvar 8200 för det är då där dom ska liggaInget stift för mig ännu heller, peppar peppar -21 850. Men min maskin som gått perfekt under inkörning och ett tag därefter har nu börjat gå fett mitt i allt, ett obehagligt knackande ljud från motorn vid vissa varv har infunnit sig ungefär samtidigt och idag mitt under en fantastisk klättring så small det till någonstans, kändes som att det kom från motorn. Efter det så varvar den bara 8200, tidigare 8400. Men håller man stumt längre så dalar varven ännu mer. Primärfjäder är hel och den borde växla som ett mongo om sek fjäder skulle va av. Usch vilket jävla skrot. Lovade mig själv typ 06-07 att aldrig mer köpa en Polaris men nu är det fan sista gången.