Spridarna är testade efter konstens alla regler och sprutbilden var i allafall lika mellan dem. Hade bara en infusionsspruta att trycksätta med så det blev inget tokhögt tryck för då läckte den. Jag tvättade dem i UL-tvätten och pulsade under tiden sen trycksattes de åt båda hållen. Tror i allafall att de inte blev sämre.
Ska kolla cylindrarna en extra gång samt dubbelkolla var ringstoppen hamnar. Verkar som grejerna kommer i morgon.
Kollade oljepumpsjusteringen verkar orörd så jag skruvar väl in den 3 varv. Kan ju inte bli sämre tänker jag.
De lät bra. Du behöver inte oroa dig för sprickor i cylindrar för de gällde 08 -12 från 13- vart de härrejösses tjocka cylinderväggar. Polaris ökade tjockleken på kjolarna mer o mer från 08-12 så 12an är halvbra men till 13- sopade de på 2mm godstjocklek och då försvann problemet, men kolla ändå såklart.
Slipa in ringgapet på kolvarna till minst 0,50mm de gäller alla Twinnar 800cc.
Kör även med 2% olja även i soppan två tankar och därefter 0,5% för all evighet då håller de lika bra som en Arctic cat.
Jo just kör även 98 okt i etanolläget i minst två tankar, då får den 4% mer sås till inkörningen. Undvik jämn gas i farter från 40-90kmt speciellt under inkörning, de gäller främst då de går lätt på led. De går fetare om de är tyngre före så då är de mindre farligt att köra jämn gas i mellanreg. Årg 14 har lite fetare mellanreg än 13 som va farligast i de området.
Bikeman Performance rek 3 varv inskruvad oljeskruv + 1% i bensinen för all evighet. Jag föredrar justera in oljepumpen så den drar 2,5% och 0,5% i tanken de vart ca 4-5 varv = nästa hela skreuven max inskruvad innan gängorna tar slut för låsmuttern. Jag tror mer på att skicka mer olja genom ramlagren än att hälla i en hel dl i tanken. Passa så du inte kröker metallbryggan som skruven sitter i då du drar åt låsmuttern för då kan spetsen på skruven hala av de den ska trycka på, de är jäkligt klent byggt. Jag drar åt låsmuttern rel lös och limmar muttern utvändigt med sättlim. Lägg inte på gänglåsning får då kan du inte justrera den mer utan att bryggan kröker sig!
Som Enig 9911 skriver så måste du extraventilera oljetanken för locket har en kula i sig som dummar sig då o då så den bygger vakum. Jag har satt in backventil från en mc cross som sitter i tanklocket på dem som vent men de finns oftast på bilars insugssystem också, jag har en Audi backventil på ena maskinen. Jag har limmat fast dem högt upp på oljetanken men man kan även borra hål rakt igenom locket för de är ett helvete att hitta lim som sitter bra i själva tanken. Om du inte hinner fixa backventil så borra hål och trula dit en liten slang så länge.