Hur många här inne har hunnit få ihop några mil med sina PRO -14? Hur ser era variatorremmar ut?
Två vänner till mig som också köpt -14 har redan börjat få sina remmar fransade efter 6 resp. 7 mil (och ja vi har kört som man bör köra med en ny rem), min ser dock ut som ny, men då monterade jag KNR Sledtechs (Diablo) variatorkit efter 1 mil. Anledningen till detta var att jag tyckte att org.setupen ville till att slira rem om man låg just ovan inslagsvarv. Exakt samma fenomen som jag nu ser i mina kompisar maskiner med deras org.setuper.
Någon som upplevt samma sak?
Hörde att -13 hade detta problem också?
Det är väl 10 serien i år igen, satte man dit den för att motverka remslitage så verkar det ju inte ha fungerat så bra!?
Fortsättning...
En av polarna lämnade in sin PRO 800 -14 till återförsäljaren som konstaterade att linjeringen var fel, de shimsade om dem och han fick en ny rem.
Nu när han varit och kört i helgen, 3 mil, (lugna mil) så har den nya remmen också börjat fransa.
Är det många här inne med -14s PRO 800 som har detta problem? Jag känner till fyra nyuttagna maskiner, samtliga har problem med remslitage.
Som sagt hade ju min rem tenderat att fransa redan efter första milen, det var då jag slängde på KNR Sledtechs kit (Diablo), och efter det så har jag inga remproblem, öht.
Känns ju jävligt märkligt att en miljardindustri som t.ex. Polaris inte klarar av att komma med en std setup i variatorerna som är rimlig. Man ska fan inte behöva börja variatorkitta en ny maskin a 140k för att remmen ska hålla. Känns inte som allt för hårt ställda krav.
Så, ni som kör std variatorsetup, kom gärna med info kring hur era remmar ser ut efter 10 mil.