Jag såg denna tråden:Min ÅF visste inte nåt om nån uppdatering.
Ja det är vid 500 mil dom ska bytas. Men det gäller väl bara -11orna eller?Har ni hört nått om kolvarna är de på 500 mil dom ska bytas??
Men sluta!! :afraid: Min har gått 270 nu.... fanken att man får köra och oroa sig för det där resten av vintern nu då. 2 fjällsresor inbokade också, lagom roligt med garanti när det rasar på fjället. hwell:Japp 11 de gäller. en polares 11 som rasade för nån vecka sen ringstoppet försvann, ca 300 mil hade den gått
har man råd att köpa ski-doo (pga remslitage) så har man råd att byta kolvar efter 300 milMen sluta!! :afraid: Min har gått 270 nu.... fanken att man får köra och oroa sig för det där resten av vintern nu då. 2 fjällsresor inbokade också, lagom roligt med garanti när det rasar på fjället. hwell:
Undrar hur det blir med en maskin som garantin gått ut på men som inte fåttt bytt kolvar än och som rasar på grund av det... Kommer BRP stå för det?Japp 11 de gäller. en polares 11 som rasade för nån vecka sen ringstoppet försvann, ca 300 mil hade den gått
Jag har inte en ski-doo och min tar inte rem, så väldigt lustigt av dig....har man råd att köpa ski-doo (pga remslitage) så har man råd att byta kolvar efter 300 mil
Jag fick min uppdaterad igår och fick veta den skulle uppdateras redan för 2 veckor sedan när jag bokade service så har ni inte fått den ska ni få den.Min ÅF visste inte nåt om nån uppdatering.
Bra respons håller jag inte ricktigt med om och ganska seg back shift. Alltså dom går inte dåligt men känns inte som man får ut all effekt som finns i den. men remen ser ut som ny efter 50mil och har 3 kompisar som åker 800e-tec -12 utan minsta bekymmer av remen. åkte även i helgen med en -11 freeride som gått 200mil och sprängt en rem vilket han sa var befogat =)Nä 12orna verkar ha en hyfsad kalibrering org. Stabila varv och ganska bra respons, har inte hört om nån i min bekantskapskrets dom behövt byta rem, en del har 100+ mil på sig.
EPA oberoende mappning?Det är väl inte ens möjligt att "ställa" oljemängden...... Men EPA-oberoende mappning ser jag fram emot, dom nötterna har ställt till med mycket sista åren!
Mappningen är så att säga intällningarna av bränsle och tändning i styrenheten till motorn.EPA oberoende mappning?
Vad är mappning?