Kör flytande team tied men funderar till och från på att göra den fast pga jag inte tror att det fungerar på en skoter som ligger på sidan när man nyper tag i gasen.Ingen här som prövat en flytande sekundär?
Du kommer känna betydlig skillnad på gassvar i lägre hastigheter men mer än så vågar jag inte säga pga jag ej har original sekundär.Har precis beställt 441 ramper och 160/350 fjäder och justerpinnar har jag sen förrut. Enligt ÅF finns denna kombination som rekommendation från BRP till dom som enbart åker lössnö även ski-doo, alltså utan ändringar i sekundär !
Sen att det gör ytterligare skillnad är klart, men hur mycket???
En roterande massa påverkas inte lika som en stillastående av tyngkraften, centripitalkraften vänder upp och ner på en del saker som ni kan se i videon nedanför.Kör flytande team tied men funderar till och från på att göra den fast pga jag inte tror att det fungerar på en skoter som ligger på sidan när man nyper tag i gasen.
För då fastnar sekundären längst ut på axeln om du ligger på vä sida och fastnar längst in när du ligger på hö sida. Är nog en annan sak på en skoter som har båda skidorna i marken eller luften samtidigt =)
Går ju att schimsa sekundären så nog finns det en hel del justeringsmån. Fick ge min FR 146" -12 ett 3 mm schims på sekundäraxeln, då slutade den att lämna gummirester på innerskivan, helt rena skivor.Tipps till alla med variatorproblem. BRP original linjeringsverktyg kostar ca 200kr.
Finns inte mycket sjusteringsmöjligheter men är bra att kolla så man ser att allt står rätt till så man kan utesluta det.
Min ligger på ca 2 mm förställning av primären. Med RS fästenMen vilka mått ska man satsa på då? Är ju så stora toleranser så skotern måste vara rejält krockad för att hamna utanför.
Har hört att Y-X som får vara 3.0+-0.9 alltså 2.1 till 3.9 ska vara närmare 2 med inkörda motorkuddar, de sätter sig alltså efter en stund???
Men eftersom Y är beroende av X så tolkar jag det som att det kan skillja väldigt mycket, +-1.9 och till det +-0.9
10 - 20 mil lät som en hyfsat ordentlig inkörning, hur många mil kör du in en rem på?remmen går ju oftast av på grund av att den inte är inkörd på rätt sätt. många kör kanske 10-20 mil sen tycker dom att det får räcka. en stor orsak till det hela.
Du ska inte lyssna så mycket på din handlare som försöker pränta in detta i huvudet på dig...remmen går ju oftast av på grund av att den inte är inkörd på rätt sätt. många kör kanske 10-20 mil sen tycker dom att det får räcka. en stor orsak till det hela.