Projekt Arctic Cat F6 SnoPro -06

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Skönt att se att du inte försökte limma ihop styrofoam-skivorna med kontaktlim. Det försökte jag, de smäääääälte.

Najs bygge av dyna! Jag stoppade nyligen in extra fyllning i min (liggunderlag). Det är som med lackering, minsta ojämnhet i underarbetet syns vääldigt tydligt när överdraget kommer på. Jag var o kollade hos en som klär om dynor proffesionellt. Han använde nån sorts tunn skummgummiduk på ytan, troligtvis för att jämna ut små ojämnheter.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Skönt att se att du inte försökte limma ihop styrofoam-skivorna med kontaktlim. Det försökte jag, de smäääääälte.

Najs bygge av dyna! Jag stoppade nyligen in extra fyllning i min (liggunderlag). Det är som med lackering, minsta ojämnhet i underarbetet syns vääldigt tydligt när överdraget kommer på. Jag var o kollade hos en som klär om dynor proffesionellt. Han använde nån sorts tunn skummgummiduk på ytan, troligtvis för att jämna ut små ojämnheter.
Då kanske man ska fin lira lite mer på dynan :)
Tack för tipset.

ENordstrom

Välkänd medlem
20 nov 2006
1.126
0
36
Skellefteå
Liggunderlagskanterna kan komma att synas allt för bra. Vore jag du skulle jag nog försöka lägga liggunderlag överallt där du inte har det just nu... även på sittytan.:)
Jag tror att dynan kommer bli kanon och se riktigt bra ut, bara du gör det sista lilla innan överdraget ska på.
Den ser grymt hög ut också, men svårt att säga då man inte sett den från sidan (monterad på skotern)

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Jag tyckte jag var jättenoga med liggunderlaget, snedskar jättefint med rakblad, ändå syns det. Mitt förslag är att du lägger ett lager liggunderlag för att få lite mjuk yta på dynan. Sen toppar du det med tunn skumgummiduk.

Firman som gör sånt här i Umeå heter F:a Bilklädsel. Googla. Han kanske kan sälja dig materialet.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tack för alla tips och fina kommentarer !! :first:

I måndags tog jag mig en prov tur för att känna hur dynan blev. Den blev väll LITE för hög men de vänjer man sig vid.

Då hon jobbade natt och extra så fick jag vänta till igår med att lämna den. Hon tog sig en titt och hon kommer lägga ett lager skumgummi på den innan hon syr den.

Tog nån bild på hur den blir. Inte riktigt som köpes men blir säkert bra med ett överdrag :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
När ja gjorde den tänkte ja inte på skumgummit, gjorde den i den höjd jag ville ha sen la ja på skumgummi. :D Spela roll, blir då bättre än original iaf.

vector_

Välkänd medlem
2 aug 2009
128
0
6
Luleå
Kommer nog bli najs! Eller så gör du som JAG och sätter dig vid symaskinen och gör de själv! är ju som när man kör skoter, bara gasa och svänga ;)

ee01mlm

Välkänd medlem
22 aug 2005
233
2
18
luleå
ja det tar sig ju som som dom säger är andra dynan jag gjort så men det kan alltid bli bättre

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tackar. Nå den är fortfarande hos hon som ska göra överdraget. Får den efter nyår skulle ja tro, men gör inge för vi har inge skoterföre här.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har jag tur är dynan klar till helgen.

Sålde idag mina Sportech handskydd till Trices här på forumet.
Så idag har jag beställt ett par Powermadd skydd. Dock fanns varken helsvarta ELLER svart/vita som jag ville ha, så det fick bli ett par Militärgrön/svarta. Tror de blir bra det också. Gillar verkligen inte den ljus gröna färgen dom har på deras grön/svarta skydd.

Reactions: Basse92

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Har jag tur är dynan klar till helgen.

Sålde idag mina Sportech handskydd till Trices här på forumet.
Så idag har jag beställt ett par Powermadd skydd. Dock fanns varken helsvarta ELLER svart/vita som jag ville ha, så det fick bli ett par Militärgrön/svarta. Tror de blir bra det också. Gillar verkligen inte den ljus gröna färgen dom har på deras grön/svarta skydd.
Fan att jag inte tänkte på dig när jag sålde skotern. Hade kunnat tage av mina så hade kunna fått dom för en billig peng men inte fan va ja så smart utan skickade med dom :(