Projekt Arctic Cat F6 SnoPro -06

B

Biosteel

Men nog har du byggt upp ett liv nu allt ;) Du har ju jobbat som nån jävl* dåre :D

jo jobbade över 15 timmar varje dag med 2 jobb. men man överlevde knappt på dom pengarna heller så. finns inte speciellt mycket pengar kvar. :argh:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Typ den finaste F6:an jag vet ;>
Tackar ! Såna kommentarer gör att man vill fortsätta men tyvärr är kassan ganska liten, och jag ska hålla igång en bil och skoter i vinter samt spara till en skoter resa på sportlovet, så har tyvärr inga pengar över till att bygga om skotern mer :(
Men blir den kvar till nästa vinter lär de säkert hända grejer ;)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Aha, än är det inte slut med F6an inte :evil:

Idag har jag beställt en gammal Firecat dyna för 300kr som skall modifieras á la BOSS !

Mailade även Bengan om grönahuv galler och det hade han inne !! Men jag måste fixa till bilen också så har inte råd med båda så jag tar och bygger en dyna först sen får vi se hur de blir med gallrena.

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Gillar färgkombinationen på skotern din! :)
Fräscht med vitt och snyggt matchat.

Är det originalavgas rätt igenom på den, tyckte den lät gött faktiskt? :)

Reactions: Basse92

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Tackar !! :)
Jajjamen, original hela vägen. Det enda som är gjort under huven är, hög flödes tratt och fule reducer.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Efter lite på tryckningar från Metso (;)) så gick jag ju och köpte en gammal F-serie dyna som jag ska bygga om till en "boss" dyna.

Här är utgångs läget. Ska fara ner på stan med farsan idag så man får lite bättre pris på rosa frigolit eller vad de nu heter, men ni vet iaf vad jag menar ;)

Reactions: Basse92

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Hoppas det :)

Var ner på stan med far och handlade lite som en fattig student så man fick lite bättre pris ;)
Ska äta middag sen ska jag riva dynan och sen blir det noggranna funderingar på hur man ska gå till väga.
Bilder kommer under arbetets gång.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nej här ska vi vara sten seriösa. Ska se ut som en köpes nästan ;) Ska ta god tid på mig med finliret och överdraget ska någon kunnig få göra då man inte har använt nål och tråd sen 5an :D

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Har trixat lite med dynan ikväll. Tagit bort överdraget och skumgummit, gjort större fack och börjat lite smått med formen. Måste bara köpa nått lim som funkar så jag kan limma ihop allt och sen börja forma.
Här kommer lite bilder iaf.

Lite större fack, blev en LITEN fail på det där men vet hur de ska fixas

Testar höjden, blev ju grymt skönt

Börjat forma baken lite smått

Som ni ser så blev hålet lite väl stort när jag sne kapa, men fixar det med skumgummi, ni ska få se sen. Fast kanske bli bra i slutändan så där.

Sen en sak jag har märkt så är det att frigolit och den där isoleringen smular som fan :D