Projekt Arctic cat M7 -05 141"

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
grön artic cat skalle med röda tänder skulle jag valt:evil:
är väl bvara att skära ut en "mall" o sen lacka på den, kanske inte bara o bara men de vorre väl bland de billigaste iallfall:rolleyes:, eller lämna in tyget på tryck, nått sånt företag kan säkert få fram artic cat skallen ?

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Skulle vilja få tag i ett broderat märke som man kan sy fast.
det hade varit sjukt snyggt och passat in bra :) grön eller vit är frågan, den vita kommer synas och passa huven men grön fortsätter på färgtemat men syns kanske inte lika bra.. svårt att säga så här innan man har sett något sådant. :)

Graesvik

Välkänd medlem
2 apr 2009
524
6
18
Boden
fan så coolt det skulle bli med arctic katten, fast förslaget med hello kitty skulle vara ganska uppkäftigt faktiskt :)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Liten update.
Nu har jag lämnat in boggie & framvagn på pulverlackering, färg (siden mattsvart) Sen har jag beställt M7 Front Torque Arm Relocation Kit och isrivare.
Väntar även på lite slantar som jag ska skicka till Stins1! så han kan handla ett high flow Y-rör och 2,5 graders tändkil på PF åt mig :D

Mesh huven är inte rikitgt klar än.

B

Biosteel

Igår natt vart de lite sytt. :beer:

ja välkommen ska väll folket säga då man åter är tillbaka på forumet efter en lång tids frånvaro. ska även gratullera metso här som gör ett guldjobb grymt snyggt grabben (Y) hur går det med hela maskinen i hel het? vad har hänt? ge mig en full uppdatering nu så man får glida in och skriva mer.:beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Man tackar och bockar för den grymt fina responsen. :D

Just nu står maskinen ganska ynklig kan ja tycka då den är utan boggie, framvagn och styre.

Allt som hänt på maskinen är:
* Skidor bytta till Yamaha MTN.
* Side vents.
* Mesh huv.
* Flow rites
* Bossdyna.
* 4" styrhöjare.
* Lacka boggie och framvagn svart.
* Tunnel ombyggnad
* Ny Attack 20 matta (portad).
* Polering av tunnel.
* Fuel reducer (munstycke i slangen).
* Lackera om grenrör, pipa och slutburk.
* Shift assist (nållagret i sekundären).
* Inre vändhjul.
* Förlägning till 153".
* Better boards.
* High flow Y-rör
* 2,5 graders tändkil

Säkerligen nått jag glömt.

Jameson

Banned
8 sept 2009
102
0
6
Jag får väl lov att gratulera! När du fixat och satt dit den där tyghuven så har du verkligen förstört en fin skoter! Och de där hålen du sågat ut på sidan, varför har du gjort så?

B

Biosteel

Jag får väl lov att gratulera! När du fixat och satt dit den där tyghuven så har du verkligen förstört en fin skoter! Och de där hålen du sågat ut på sidan, varför har du gjort så?
det kallas att modda för att få sin skoter som man vill ha den. för det här är en MODD TRÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅD:hahaha:

Jameson

Banned
8 sept 2009
102
0
6
tjenixen :ciao: det förstår jag väl men jag undrar vilken FUNKTION hålen fyller. Om det ska vara snyggt eller om det ska bli bättre kylning osv.

Pejij

Välkänd medlem
3 apr 2008
830
0
16
Arjeplog
Blir riktigt bra med mesh-huven. Jag tycker också att du ska sätta nåt märke på den, så den inte är helt tom, och helst våga sätta något som sticker ut ;)