Projekt Arctic cat M7 -05 141"

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Vidamic: De kan du ge dig på. Skulle tippa på att jag lagt ner minst 350h på skotern i sommar. :beer: Får se om ja hinner köra lika mycket :laugh:

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
Nån tur måste vi få tillsammans till vintern! vi får boka nån helg och mötas upp i din by och sen åka vidare!:beer:

ProSled

Välkänd medlem
19 dec 2008
2.226
1
36
Snyggt !:D
Med boggien blir den nog riktigt fin.
Jag tycker personligen att du ska behålla orginal huven på, blir lite jobbigt på kvällarna ! xD

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Snyggt !:D
Med boggien blir den nog riktigt fin.
Jag tycker personligen att du ska behålla orginal huven på, blir lite jobbigt på kvällarna ! xD
Tackar!
Ja vi får de hur de blir. Det är ju inte allt för mycket jobb att byta huv heller. Men kanske löser de med lyset på något sätt. :beer:

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Fyfan vad grymt! När blir huven klar? =) Har 140 x 100cm mesh hemma som jag inte vet vad jag ska göra med :D Får se när jag köper ny skoter

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Fyfan vad grymt! När blir huven klar? =) Har 140 x 100cm mesh hemma som jag inte vet vad jag ska göra med :D Får se när jag köper ny skoter
Huven blir eventuellt klar imorgon. Ska bara ta mig i kragen och göra något. :laugh:

140x100 cm kan bli för lite till en huv, beror ju helt och hållet på form så klart, men till min behövdes de 140x200cm.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Metso, vad är det för styre du har? Original? Behöver ett typ sånt till min GLS, kanske... Nöjd med det?

Sjukt fint projekt, för övrigt! :rock:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Metso, vad är det för styre du har? Original? Behöver ett typ sånt till min GLS, kanske... Nöjd med det?

Sjukt fint projekt, för övrigt! :rock:
Tjenare bcool!!
Tackar.. Styret är orginal, jag själv tycker att de är ett grymt skönt styre. finns att köpa hos Bengans motor, så kolla med han!
:beer:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Så där grabbar & tjejer, idag har jag varigt till Handelsstål & profilplåt här i Sundsvall och fixat material till en tunnelförlägning. Montering kommer ske till helgen skulle jag tro. Bilder kommer givetvis :beer:

Last edited:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Ja nu har man snickat lite tunnelförlägning!! :rock:

Bilderna talar för sig själv...! :beer:

Lite kvar att göra som synes, bla så ska det dit lite mer nit i framkant av "sidostyckena", kantlisterna ska kapas och fixas till, form och utseende på lyftbåge ska väljas och pinnar till "pakethållarn" ska monteras. Börjar likna nå! ;)

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Tackar och bockar grabbar!! :beer:
Är rätt så nöjd själv faktiskt... Mycket snyggare än orginal iaf!! :rock: