Projekt Arctic cat M7 -05 141"

Yamaha.Srx.700

Välkänd medlem
14 apr 2009
2.224
0
36
Överkalix
Är de inte bättre att du tar sånt någon annanstans istället för i min projekt tråd, blir ju så kladdigt. Eller så provar du SÖK funktionen.

Men fördelen med BD box är ju att du kan ställa in olika bränsleflöden till olika varvtal medans ett munstycke i slangen levererar lika som orginal fast mindre? Rätta mig om ja har fel.
Ok. Sorry! :ciao:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Ok. Sorry! :ciao:
Ingen fara, men nu vet du till nästa gång :beer: För om de är någon som börjar med sådana frågor så kan de ofta rinna iväg med bra många fler och då blir tråden något helt annant än vad den var ägnad till. :ciao:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Jo som sagt så är lite gjort på skotern så här kommer de lite bilder.

Naket chassie :)

Hemma gjort High flow air intake!

Portad Attack 20 :D

Och så har de blivit lite putsat :rolleyes:

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
ser fint ut :) får ju lätt plats med en trippel i ett sånt chassie ;) hur pass bra håller mattorna efter portning?

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
ser fint ut :) får ju lätt plats med en trippel i ett sånt chassie ;) hur pass bra håller mattorna efter portning?
Haha nja. Om det ska ner en trippel så kommer han få modda en hel del. Är ju nå jävulskt trångt i dom där chassina. Kommer ju knappt åt att byta stift på den pga pipan och om du ska in med 3 pipor(går ju att köra med en)så kommer du få skära i huv och buk.

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Haha jo en trippel skulle nog bli bökigt att få dit. Inge fel på 700an så jag kör nog med den. Ja de återstår att se hur bra mattan håller, de va inte den fräschaste mattan så va ju roligt att prova och se om de håller :D

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
jo jag vet hur pass det ser ut under huven på dom, har haft M5, M8 och F7 och på M5an var huven öppen varje helg :beer:

Men med en tigsvets och rondell och med lite fantasi så är det nemas problemas, men som du säger så är ju 700an grym, är ju känd som en 800cc-killer :rock:

Metso

Välkänd medlem
3 nov 2008
2.832
2
36
Sundsvall
Nu har jag stött på ett litet problem när framvagn och boggie ska till lackering, vilken färg så de bli?? Jag velar mellan Grön, Vit och Svart!
Någon med bra smak får gärna dela med sig av sin åsikt. :ciao:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Ungefär den där grön färgen du använde i photo shop. Det blev ju ***** snyggt. Svart och vitt är ju så vanligt.

asyvan

Välkänd medlem
3 feb 2009
160
0
6
Matfors
Nu har jag stött på ett litet problem när framvagn och boggie ska till lackering, vilken färg så de bli?? Jag velar mellan Grön, Vit och Svart!
Någon med bra smak får gärna dela med sig av sin åsikt. :ciao:
Mörkgrå metallic.