Projekt Exciter goes mountian

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Skippa dom där skidorna och släng på ett par slp pp! :D Kommer nog bli grymt med de nya framdämparna, älska höga skotrar!

prankster_76

Välkänd medlem
27 mar 2010
444
0
16
Luleå
Yeah slp would be really nice! Tyvärr kostar dom ju ungefär 3 ggr mer än dessa gjorde och det är fortfarande en gamm skoter som man inte vill lägga ut alltför mkt på;) Det blir en jäkla skillnad på höjden med dessa dämpare om man jämför mot en original ex eller pz. Ska bli kul att börja botanisera i framvagnen.... efter ett par veckors uppehåll abstinensen börjar infinna sig:)

prankster_76

Välkänd medlem
27 mar 2010
444
0
16
Luleå
Det sista av snön har börjat på att försvinna vilket ger mer tid för skruvande. I helgen åkte original skidor och dämpare bort, främst för att jag var så himla nyfiken för att se om det möjligtvis kunde vara bolt on med v-maxens dämpare. Det var det definitivt inte! 750:ns framdämpare var någon millimeter grövre (vilket jag iofs redan misstänkte). Det måste bli till att modifiera denna alt. kapa och svetsa dit en från v-max så till vida ingen här har något bättre förslag?

Infästningen för saxarna är också på tok för smala på excitern vilket också kommer att innebära en del pyssel. Men resultatet kommer att bli mödan värt då jag förmodligen passar på att bredda framvagnen till 42" när jag lika måste börja kapa. Skillnaden mellan original och v-max är ganska stor inte sant? (Observera hardcore garaget med en stubbe som pallbock hehe)

Som sagt, tipsa gärna om ni ser någon smidig lösning på detta:)

TeamArcticCatANTE

Välkänd medlem
1 dec 2008
1.476
3
38
malmberget/gällivare
ja ni har börjat sommar pyssla med era skotrar medans vi kör utan problem:) det ser ju riktigt bra ut! men förstår inte varför du ska bredda framvagnen? den blir mycket mer svårhanterlig. är du mycket för att burka och sådant då ska du inte bredda famvagnen. kör du mycket led och så vidare då kan man fundera på att bredda.

prankster_76

Välkänd medlem
27 mar 2010
444
0
16
Luleå
Vet ju att breddningen kommer att innebära att den blir mer svårhanterad men å andra sidan är den helsikes svajig som den är... Kanske gör en kompromiss och breddar den till samma mått som ex2, vi får se.... Har dock upptäckt att de främre dämpar infästningarna från vmax 750 är av aluminium! Det blir alltså till att gå den svårare vägen till mötes och fräsa ur originalets och ordna fram nya lagerbanor och packboxar... Tur man har tid på sig, och en brorsa med fräskunskap:)