Tack vare en långsam postgång blev det omöjligt att få färdigt denna del av projektet i helgen
Inväntar ett paket från skoterdelen med slides, balata remmar och puckar till sekundären. Har för den skull inte legat på latsidan utan började lite lätt med att montera dämparna på boggien.
Sen var det ju dags för den obligatoriska provmonteringen (innan jag byter ut sunkmattan). Vid denna provmonteringen upptäckte vi dock att den främre infästningen till boggien inte passade! Ex 2:an har första boggiefästet cirka en dm framför ex 1, som tur är har min kusse just en sådan skoter ståendes i min stuga så det är bara att mäta från den. (Det är tur att man är en optimistisk jävel i dessa stunder, börjar bli svårt less på att skruva nu...)
Det positiva med detta är att jag nu kan flytta fram mina dropbrackets (vilket genererar mer höjd). Dessutom blir stuket med denna boggie fan så mkt bättre än vad det med den förra hybriden. Idag har jag rivit bort sunkmattan och börjat göra klart för montering. Passade på att räkna kuggarna på dreven när jag ändå hade upp kedjehuset: 17,31 hade jag, är detta original?
Imorgon ska jag byta till den nya mattan och flytta flytta tunnelförstärkningar, samt göra nytt hål för främre infästningen.