Vet att SC03 är lite knepigare att smalna av infästningarna till den främre boggiearmen.
Bakre saxen ser lite annorlunda ut men principen är densamma som SC04
Bakre saxen ser lite annorlunda ut men principen är densamma som SC04
Har för mig att yamma 4takt har en annan tändkurva när dom står med neutral vxl på tomgångTack för all positiv feedback av vårt bygge. Det var ett enormt intresse för våra maskiner på mässan. Proffsigt, seriöst och fabrikstillverkat utseende känns ju kul att höra när vi själva snickrat ihop dessa själva hemma i garaget.
Många frågade "hur är den att köra ?". Tyvärr har vi inget bra svar eftersom vi hann bara köra den ena max 2 km och då var setupen helt fel. Sedan rev vi allt för pulverlack.
Idag söndag ska vi försöka göra en seriös utprovning. Drevning och höjden på hojen känns rätt. Dessutom gjorde halvlänken att kedjespänningen blev bra.
På min hoj ska jag först börja med att rengöra förgasaren. Tror den får lite snålt eftersom avgaskröken blir besvärande röd redan vid tomgång. Hjälper det inte ska jag bestycka om. I annat fall är tändningen fel. Får jag inte till det får det bära eller brista, den ska provköras ordentligt oavsett hur det slutar! ;-)
Får vi några bra bilder/filmer ska vi försöka lägga ut dessa.