Ja det är en 500:a, samma som turbohästen.
Skillnaden mellan standard EXC och sixdays är inte stor.
Mest handlar det om annan gaffel och en massa blingprylar.
Dessutom trevligt med vit färgsättning på plastdetaljerna och nya dekaler.
Planerna inför vintern är inte helt klara.
Vi har idéer på att först bygga om GEN II bandkittet.
Det handlar främst om att flytta lite infästningspunkter, flytta drivaxel och kanske byta till annan längd på bakdämparen. Nya tunnelsidor kommer fordras för detta. Helt enkelt förfiningar av vad vi lärt oss från gångna säsongen. Kommer att köra med den längre mattan.
Nyhojen kommer mest troligt också få ett bandkitt men hur det ska se ut är ännu inte på ritbordet.
Möjligen något snarlikt som Gen II men med fokus på detaljer som gör tillverkningen enklare och snabbare.
Med lite tur är bandkittet till nyhojen under utprovning under mars eller liknande. Time will tell....
Turbo på den också? Tja, kanske det men inte denna vinter.
Ska jag bygga ett turbokitt på den skulle jag med facit i hand nöja mig med standardkompression, racesoppa och 0,5 bar i laddtryck. Skillnaden mot 0,7 är för liten då den i det fallet kräver en specialtillverkad lågkompkolv. Dessutom enklare behålla motorn orörd om jag vill demontera turbokittet och köra med hjul.
Skillnaden mellan standard EXC och sixdays är inte stor.
Mest handlar det om annan gaffel och en massa blingprylar.
Dessutom trevligt med vit färgsättning på plastdetaljerna och nya dekaler.
Planerna inför vintern är inte helt klara.
Vi har idéer på att först bygga om GEN II bandkittet.
Det handlar främst om att flytta lite infästningspunkter, flytta drivaxel och kanske byta till annan längd på bakdämparen. Nya tunnelsidor kommer fordras för detta. Helt enkelt förfiningar av vad vi lärt oss från gångna säsongen. Kommer att köra med den längre mattan.
Nyhojen kommer mest troligt också få ett bandkitt men hur det ska se ut är ännu inte på ritbordet.
Möjligen något snarlikt som Gen II men med fokus på detaljer som gör tillverkningen enklare och snabbare.
Med lite tur är bandkittet till nyhojen under utprovning under mars eller liknande. Time will tell....
Turbo på den också? Tja, kanske det men inte denna vinter.
Ska jag bygga ett turbokitt på den skulle jag med facit i hand nöja mig med standardkompression, racesoppa och 0,5 bar i laddtryck. Skillnaden mot 0,7 är för liten då den i det fallet kräver en specialtillverkad lågkompkolv. Dessutom enklare behålla motorn orörd om jag vill demontera turbokittet och köra med hjul.