Upplever växellådan helt annan på 2017 hojen jämfört med 2016.
1-5 är mer tätstegad medan 6 hoppar upp rejält i utväxling.
Helt ärligt gillar jag mer växellådan på 2016. Kanske helt okej som standard men med turbon driver den mer och klarar enkelt att hämta upp vid större varvtalsskillnader mellan växlarna. Den gillar snarare att ha större hopp mellan växlarna istället för att hela tiden slå i varvstoppet kort efter varje växling.
För att öka hastighetsskillnaden mellan växlarna och istället betrakta 6:an som överväxel, testade vi att dreva upp från 16 till 17 kugg på mellanaxeln i sidotransmisionen.
Det blev klart bättre men känner att jag vill öka drevningen ytterligare.
Beställde ett 18 drev och svarvade allt klart med kryskilspår och allt. När jag sedan skulle montera allt visade sig tyvärr att kedjan är kort så denna idé blev en fullkomlig bom.
Ska beställa ett 15 motordrev och testa. Kör nu med 14 kugg. Bör ge en likvärdig utväxlingsökning. Dessutom får kedjan en större frigång mot svinglagringen vilket är en fördel.
Monterat en Koso Stage 6 mulitinstrument med varvräknare, hastighetsmätare samt tempmätare.
Tempgivaren sätts i ett mellanstycke på slangen från toppen.
Skar av slangen och svarvade en skarvnippel med samma byggmått som mellanstycket på den motsående delen av U-slangen.
Blev inte nöjd eftersom böjen blev snäv så att slangen fick ett svagt veck. Beställde en 19 mm U-slang från doo88.se. Blev mycket bättre då jag kunde gå direkt till termostathuset utan skarvnippel.