Sv: Re: rustar assaulten inför vintern assault rmk -13
Har nu kört en dag med skotern efter renovering hos åf. Har inte tittat något utan hämtade upp den på väg till jorm å körde skogen men inte alls långa fullgasreporDe är inge fel på kolvarnas mått vs cylindrarna för då skulle aluminium smält och skurit. De va dock ingen dum ide att slipa ur kolven där den klämmer extra mycket. Om de är fyra eller fler repor runtom en cylinder (utan smält aluminium) är de ett skolexempel på ringzising i första hand ,,,andra hand inte rund cylinder.
Be dem besikta/slipa ur revorna så inte de står ut i cylindern ,revorna får inte ta i ringarna hårdare än övriga cylinderytan nästan på gränsen till inte kontakt med ringarna "ingen kontakt är säkrast" Man använder tushpenna på skaderna och drar kolven med ringarna förbi x ant ggr tills man får en bra nötningsbild. Sätt helst dit nya ringar de funkar med dem som sitter där nu också men nya vore såklart bäst för dessa ringar kan ha tappat spänsten pga varmgången. Sätt ringgapet till 0,55mm på undre ring 0,60mm på övre så kommer den garanterat funka bra sen.
Om du känner dig osäker på firman och dig själv så kan jag besikta cylindrana och slipa skaderna så ringarna bara snuddar revorna samt sätta ringgapet. Jag har slipat och kört 7 rerser värre skader med bra resultat genom åren. Jag har även runt hörnet garanti :madgrin: