Jo de var ett tag sedan, tänkte svänga förbi och spekulera lite över just en polaris 800 men blev tidsbrist så slutade med en enklare vevhusportning och reedspacer bara :bigsmile:Tjena Hampus long time no see. De va som f att du lyckats chockkyla en maskin så den skar. Hur ska man undvika att de händer för man måste ju vika av från skoterspåret förr eller senare!?
Och skitbra du visste kolvarnas dim 0,20mm är ju absolut säkert mått.
Skärorsaken lutar mer o mer mot oljebrist typ luftficka på oljeledning.
Jag rek ts att kolla hur mycket olja den drar i genomsnitt för oljepumpen kan vara snålställd. Kör som sagt 1% extra olja i tanken under den tid de tar att lista ut hur mycket olja den drar. Och de är nog ingen dum ide att alltid köra 0,5% extra olja i bensintanken som RK-Tec rek.
Angående kallnyp så monterade ja kran på främre kylaren och körde den stängde oftast, monterade extern brp termostat och wiseco kolvar pga tidsbrist även där och den går felfritt än idag tre säsonger senare.
Just ja pto kolv var de kanske som va lite ful, men se till att lägga en extra list runt tratten till luftburken så den sitter riktigt tajt mot huven.