https://www.dropbox.com/sh/kee4n37muh572mi/AADE8jxFAsTC-MFsKRmAIT7Xa?dl=0Spår? eller missfärgning.
Börjar med att starta låter tugga på tomgång några minuter slår av låter värmen sprida sig. Startar igen sedan låter jag den stå å gasar då och då till 30-40+ vatten temp sen försiktigt iväg på varierande gas till 50+ körde hårt efter leden med pumpgas 10 mil sedan 9 mil har jag kört tranpsort till lössnö å lekt. PumpgasHur har inkörningen sett ut på dessa 20 mil?
Gjutna sno x. 0.45 är ring gap. Cylindern är 19 Mil gammal tycker portarna ser konstiga ut..Kör du smidda kolvar? Sett precis detta på flertalet som körts med wössner kolvar som ringgapet ej justerats på. Följen blir att ringen inte kan expandera utan att den ”nyps fast” i cylindern istället. Svaga punkten är just där. Ser även ut som att det släppt bitar om jag inte ser fel.
Fasningen på portarna då? Det är ju knappt något ringstöd därPortarna ser helt normala ut.
Första gången jag bytte kolvar iår körde jag knappt in utan rätt ut på myr och brydde mig knappt om gas å ingen olja i tanken. Andra gången startade jag många gånger i garaget bara nån minut sedan varm körde jag i omgångar innan jag började köra sedan varierande pumpgas hela tidenBoost III jag vetteklån om 0.55mm verkligen är ett "måste". Axysarna kommer ju std med 0.45mm och där nyper dom ju inte i tid och otid. Inte ens min nyper ju
Mätte du kolv till cylinder spelet vid montering? Jag tror du har likadana skador på avgassidan också. Man ser det dock inte när du filmar från den sidan.
4 hörns nypning är ju välkänt... Detta kan faktiskt hända när du ligger på leden å ledkör på mellanregistret och sedan pumpar upp till fullt och sedan backar av till samma position på mellanregistret. Då bygger den värme fort....
För -13's maskiner gick jääääävulst snålt på mellanregistret!
Kan hända att du hade lite för tight kolvspel i kombo nu med att du körde å pumpgasa på leden.
Ska man köra in en maskin så tycker jag personligen man ska hålla sig ifrån leden. Jag har själv gjort samma sak en gång och den nöp likadant. Detta var också på en -13!
Varmkör hemma i garaget 1-2 gånger så man får fyllt på kylarvätska. Sedan kör man å lastar av vid en äng eller myr med mycket snö. Där kan man köra in den då mycket belastning är bra! Då ligger man aldrig på dellast där de går som snålast.
Med de sagt menar jag inte att man ska ligga å vrålköra. Utan varierande gas 4.5-6500rpm upp å ner i långsamma cykler. Av och till någon fullgas i korta cykler.
Lite extra olja i soppatanken skadar inte heller.
Tycker portarna ser bra ut på det man ser.Fasningen på portarna då? Det är ju knappt något ringstöd där
De flesta nyare skotrar har värdlöst lite cylinderyta mellan portarna de är totalt vansinne då ringöppningarna ligger där. Dina cylindrar ser ut som alla andra.Fasningen på portarna då? Det är ju knappt något ringstöd där
Ves gold. Dock fick hennes en slurk Q8 rs extreme i en fullbalja bränsleVad kör ni för olja?
De är inge fel på kolvarnas mått vs cylindrarna för då skulle aluminium smält och skurit. De va dock ingen dum ide att slipa ur kolven där den klämmer extra mycket. Om de är fyra eller fler repor runtom en cylinder (utan smält aluminium) är de ett skolexempel på ringzising i första hand ,,,andra hand inte rund cylinder.https://www.dropbox.com/sh/edi94zy7247f7gh/AAB-yiDvbyh5yfu76D1WB5Ypa?dl=0
Här är cylinder och kolv sedan den nöp 19 Mil gamla. Jag vart less och lämnade iväg. Åf som fick jobbet berättade att schimset satt så hårt att det knappt kom lös från kjolarna. Så dom slipade ur lite grann undersökte allt hittade rem rester i reeds så bytte luftburk. Menade att om schimset är så tight på kjol så kunde ha strypt lite när cylinder blir varm och vill vidga lite..