Ja vad skall man tro? Jag läste en analys där det hävdades att saab aldrig gjort vinst ett enda verksamhetsår. Scania dolde förlusterna bland sina lastbilsvinster. GM tror jag inte har tjänat en krona på saab i alla fall.Jag har surfat runt lite och hittade ett påstående någonstans om att Lars Carlström gjort ett uttalande om att saab ska ha gått med vinst så sent som 2007.
I USA ses SAAB som en något ''finare'' bil och är mer som en premiumbil fast inte så vräkig och skrytigGer det där max några år
Enda chansen för dom att klara sig är att lägga ner den storskaliga biltillverkningen och satsa på premiumbilar, men vem sätter Saab och premium i samma mening?
I USA ses SAAB som en något ''finare'' bil och är mer som en premiumbil fast inte så vräkig och skrytig
- - - - - - -
läste nånstans att GM förlorade runt en halv miljard dollar per år på att äga SAAB men vet inte om de stämmer.
Japp. Även Volvo ses som en finare bil med.En bil med en minst 12 år gammal kaross en finare bil?
Om vi talar om 9-3 så kom det en ny kaross 2003,så jag vet inte hur du kan få det till 12 år?En bil med en minst 12 år gammal kaross en finare bil?
Om vi talar om 9-3 så kom det en ny kaross 2003,så jag vet inte hur du kan få det till 12 år?
Kan ju börja med Volvo.Pratar om 9-5, hur många andra bilmärken kan du rabbla upp som har så länge mellan chassibyten
Saab 9-5 kom -97 och görs tills dagens datum fortfarande. Säg mig någon Volvo som i modern tid har gjorts så länge? :nerd:Kan ju börja med Volvo.
volvo V70Saab 9-5 kom -97 och görs tills dagens datum fortfarande. Säg mig någon Volvo som i modern tid har gjorts så länge? :nerd:
http://www.automotorsport.se/news/20137/vilket-bilmärke-skulle-du-sakna-mest/Uppenbarligen ser inte nog många det som en fin bil med tanke på resultaten
Skulle Saab sälja i Usa eller nånstans för den delen så hade nog GM inte varit så sugna på att sälja
Enda jag någonsin hört någon utlänning säga om Volvo är trygg familjebil
http://www.automotorsport.se/news/20137/vilket-bilmärke-skulle-du-sakna-mest/
nja nog är dom omtyckt alltid
Gör som jag..Köp 2st! :loco:Tänk om alla dom köpt en saab så hade dom inte varit i sitsen dom är i idag
Nej. V70 kom 1997 - gick i graven 2000. V70n kom 2000 och byttes ut mot V70 II 2007. Alla tre bilarna har olika bottenplattor, Saab 9-5 hade samma hela tidsperioden. :nod:volvo V70
Tänk om Saab hade gjort bra bilar...Tänk om alla dom köpt en saab så hade dom inte varit i sitsen dom är i idag
Tänk om Saab hade gjort bra bilar...