Vem vill köpa den skotern sen när det är fullt med hålsågs hål på kåporna? =)Fråga till minst 5l/milen klubben; Har ni ventilerat era kåpor något? Jag har hålborrat utav helvete nu men hunnit köra för lite för att se nå resultat. Men det kommer rejält med hetluft ur hålen!!
Ja, det var det...A.Holm,
Fick hem maskinen idag och jag får väl rätta till siffrorna lite. 26.5 mil och 19% kvar.
Mycket kvar ändå tycker jag...
[/QUOTE]Vem vill köpa den skotern sen när det är fullt med hålsågs hål på kåporna? =)
Nä men skämt å sido tror det är rätt väg att gå faktiskt få ut all värme, sen kolla remspänningen ofta.
Mesh tyg i fronten för å slippa få i massa snö. Sen borra hål vid knäna iaf på variator sidan, sen mesh tyg där också. Vilket mesh kit för nosen fram passar till freeride 2014?
Låter ju som om du har ett dåligt v-kit eller nåt annat som strular, kolla linjeringen är mitt råd.Andra remmen nu, totalt 65mil på skotern den här remmen höll hälften av milen så ca 30. Den var inkörd i va 5-6mil.
Inge remslir på primären, dock svart på sekundären. Justerade remspänningen så den har legat å småslirat på tomgång å så släppte jag lite. Men remmen är ju enorm slapp, den går att dra runt sekundären. Ska de verkligen vara så? Får ju ställa upp remmen 5-6mm känns de som för att få den "normalt" spänd.
När jag har svart på sekundären är de månne för att remmen är slapp å kommer åt att tomsnurra lite så inte sekundären greppar ordentligt?
Var dock jävulskt tung körning igår, full gas hela tiden i 60cm nysnö/drivsnö. Den tappar ännu lite på varven, 7600 för att sakta klättra upp till 7800-7900 typ. Lite smått irriterande men funkar. Har ju viktat av ett helt gram mot rekommendationerna från speedtech.
Edit; remmen exploderade inte, kände att den började rycka lite så stannade då hade korden släppt lite. Kan nog bränna ihop den å använda som reserv
Här handlar jag mesh.Var hittade du de limmet och löst mesh tyg?
Slänger jag klickern #4 så torrvarvar den bara, matar inte alls på lika mycket.Lyft upp maskin och justera i så att mattan snurrar lite lätt då har du rätt spänning på remmen.
Låter som att primären växlar för hårt och drar ner remmen i sekundären för dig. En hårdare primärfjäder eller lite mer vinkel på helixen tror jag skulle hjälpa.
Schims har jag liggandes.
Edit:
PS.
Hade aldrig åkt en E-Tec som stannar på 7600 och tuggar sig långsamt uppåt, slött!! Få till variatorerna så du är på 8000rpm konstant då börjar det sjunga och röra sig i maskineriet!
Finner ingen länk?Här handlar jag mesh.
Kör med det som heter "Thick Mesh" Tillräckligt tätt för att hålla snön ute men ändå släpper genom ordentligt med luft, fukten slipper också ut ur motorrummet.
Den fina meshen som brp har i sina kit är värdelöst är det inte sug bakom kommer det noll luft igenom.
Sry glömde klistra in den.:amuse:Finner ingen länk?
Tackar, de var då inte dyrt hehe, Såg de där limmet har vi ju på jobbet också.Sry glömde klistra in den.:amuse:
http://www.shelby.fi/catalog/default.php?cPath=22_99&osCsid=b1b709e4d3cfca17a77409bef3226acc
Har handlat där flertal ggr, alltid snabb leverans.
Ta inte fine mesh den är alldeles för tät. Thick mesh använder jag, vill man ha finare mesh kan man ta
http://www.shelby.fi/catalog/product_info.php?cPath=22_99&products_id=2401
släpper igenom hyffsat med luft.
Hur många remmar har du sprängt?Fick tips om att köra 413 ramperna istället för 441 å vikta på. Skall prövas!
En totalsprängde jag på ca 35mil inte så tung körning. Den här andra började fransa sig vid ca 30mil med riktigt tung körning. Men variatorerna lirar ju inte riktigt ännu, men får man ut en 100mll med sänt här tungt före är jag nöjd!Hur många remmar har du sprängt?
Visst är det samma setup i variatorerna mellan 2012 å 2015 på freeride?