Ja vi får se då...
Men ärligt...
Tror ni man skulle kunna vinna en skaplig effekt genom att höja tändningen rejält jämfört mot original?
Ni tror inte Rotax motoringenjörer redan testat några miljoner olika tändlägen?
Det har ju visat sig att det inte går att vinna nån toppeffekt på 800 E-tec genom tändningsökning, så tvivlar på att Rotax-folket skulle gjort ett sådant misstag denna gång.
Nu kanske jag låter dryg och negativ...
850:in är en riktigt intressant motor, med en del, för snöskotrar ny teknik.
Men faktum är att det inte är första gången nåt nytt hypas upp, för att sedan inte vara riktigt som hypen säger när maskinerna går i produktion.
Det var precis så när 800 E-tec kom.
Gick som trollet som 2010.5 maskiner...
Skulle knappt dra nån olja, man skulle klara sig en vinter på en 4L dunk, allt enligt reklamen på våren 2010.
Vad blev resultatet?
Jo en maskin som går bra, men inte som förseriemaskinerna gjorde.
Och olja drog dom som aldrig förr, istället för 1 säsong så räckte dunken 1 vecka...
850:in är ju redan halvvägs mot detta då dom redan nu gått ut med att den kommer ta mer olja än vad dom först lovade.
Hur dom går visar sig i vinter.