Hur mkt soppa vid lugn ledkörning tog en t-cat 900/1000 från slutet av 90-talet???
Ingen aning men dom bogserades ju hem hela tiden och det påverkar ju förbrukningen positivt.
Hur mkt soppa vid lugn ledkörning tog en t-cat 900/1000 från slutet av 90-talet???
Utan att veta, men jag har svårt att tro att dom tog mindre än 800 Etec.Hur mkt soppa vid lugn ledkörning tog en t-cat 900/1000 från slutet av 90-talet???
Inte mindre, men kanske inte så mycket mer, och de är väl inte så dåligt för en 3 cyl förgasare motor som har teknik från stenåldern i jämförelse med e-tec, eller rent av stenålder mot för sdi och efiUtan att veta, men jag har svårt att tro att dom tog mindre än 800 Etec.
Jag har kört en av mina 800 E-tec på 1.6L/mil med pulka bakom.
Skulle en 3-cyl med förgasare gå billigare än det menar du?
Kläm på en 163" matta med 3" kammar så får du se hur nära 2l/milen du hamnar. =)Inte mindre, men kanske inte så mycket mer, och de är väl inte så dåligt för en 3 cyl förgasare motor som har teknik från stenåldern i jämförelse med e-tec, eller rent av stenålder mot för sdi och efi
Haha! Det var bland det roligaste jag hört på länge, jag hoppas du skämtar?!Inte mindre, men kanske inte så mycket mer, och de är väl inte så dåligt för en 3 cyl förgasare motor som har teknik från stenåldern i jämförelse med e-tec, eller rent av stenålder mot för sdi och efi
Ingen fara det kommer att bli en kanonvinter....tro mig. :eyebrows:Kanske nämnts tidigare men varför kommer alla 850 så sent? Dålig planering eller vad? Tråkigt är det iaf. då jag gissar på en fet snövinter i år tack vare senaste El Niño, efter den senaste 2010 så fick vi en finfin vinter! :smow:
Jag körde en ZRT 600 och kollegan en Commander 600 Etec när jag hade halv tank hade inte hans soppamätare rört sig :bigsmile:Inte mindre, men kanske inte så mycket mer, och de är väl inte så dåligt för en 3 cyl förgasare motor som har teknik från stenåldern i jämförelse med e-tec, eller rent av stenålder mot för sdi och efi
Undrade bara hur mkt det egentligen skiljer i förbrukning.Utan att veta, men jag har svårt att tro att dom tog mindre än 800 Etec.
Jag har kört en av mina 800 E-tec på 1.6L/mil med pulka bakom.
Skulle en 3-cyl med förgasare gå billigare än det menar du?
Du kanske inte ska jämföra äpplen och päron...Undrade bara hur mkt det egentligen skiljer i förbrukning.
Dom har ju inte lyckats få ut mer effekt ur värsting 2t motorerna på dom senaste 20 åren så förbrukningen borde väl iaf ha minskat kraftigt?
Nog har det hänt en hel del med effekten i de nya 2t motorerna jämfört med början av 2000 talet.Undrade bara hur mkt det egentligen skiljer i förbrukning.
Dom har ju inte lyckats få ut mer effekt ur värsting 2t motorerna på dom senaste 20 åren så förbrukningen borde väl iaf ha minskat kraftigt?
Nåja, i bromsbänkar i den civiliserade världen så är det väl mera 10-15, kanske 20 hk i skillnad. Några 160hk ut en 800 har vad jag vet ingen europé lyckats få fram.Kan bara hålla med Asker, det har visst hänt en hel del, ca 40hk i grova drag.
Nåja, i bromsbänkar i den civiliserade världen så är det väl mera 10-15, kanske 20 hk i skillnad. Några 160hk ut en 800 har vad jag vet ingen europé lyckats få fram.
Vad jag tycker är märkligast är att även om di nya maskinerna är mera åka med så går dom inte hårdare. Ställer du en modern 800-maskin bredvid en -03 Edge 800 eller YamaViper 700 eller liknande och lederna inte är alltför jävla dåliga så kommer den moderna maskinen få svettas! Lång fjädringsväg och framflyttad körstil främjar inte nödvändigtvis kurvhastighet och toppfart.
Framstegen vad gäller skotrarna tycker jag faktiskt ligger mest i ergonomi, jag är gammal och gillar att sitta högt och långt fram även om det går saktare, och även till viss del driftsäkerhet. Var man ett gäng som for ut med ett par 5-10 år gamla 90-talare så var det ju sällan alla kom hem utan skruvning eller bärgning. Numera är det i princip bara om någon kört på något som det ska bärgas.
Bränsleförbrukningen har naturligtvis också gått ner.
Visst är det så.Vad jag tycker är märkligast är att även om di nya maskinerna är mera åka med så går dom inte hårdare. Ställer du en modern 800-maskin bredvid en -03 Edge 800 eller YamaViper 700 eller liknande och lederna inte är alltför jävla dåliga så kommer den moderna maskinen få svettas! Lång fjädringsväg och framflyttad körstil främjar inte nödvändigtvis kurvhastighet och toppfart.
Ja, vid full effekt behövs ett visst bränsleflöde, så då drar, i teorin två motorer med samma effekt lika mycket soppa.Fast kör man hårt är det samma bränsleförbrukning.