Ski-Doo 2017

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Mina variatorer var full av olja. Gick åt ganska mkt bromsrengöring för att få bort det. Hade jag inte rengjort variatorn så hade jag garanterat sprängt en rem

Ska montera 6,5g vikterna imorgon och se huruvida dom gör skillnad
 

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Anledningen till oljan är som sagt att dom ska skippas över Atlanten. Jag som montera min egen maskin fick ändå tvätta skivorna efter första turen. Och jag var då noga när jag montera att tvätta skivorna. Och runt om, men det är ruskigt mycket olja i alla skrymslen. Så folk som gråter sig hes på ÅF angående den biten kan ju be om att få sin maskin hitflugen kanske?:)
 

xsummit

Medlem
19 jan 2013
16
0
1
Lindesberg
Körde sönder bromshandtaget på premiärturen(plast skit), så jag köpte ett komplett bromshandtag från en xp (guten alu) från skroten och skruv dit, det ända som inte passa direkt var bromsljuskontakten så fick löda lite, känns bra mycket bättre än original.
 

sarrow

Välkänd medlem
1 jan 2000
316
0
16
Gagnef
Mina variatorer var full av olja. Gick åt ganska mkt bromsrengöring för att få bort det. Hade jag inte rengjort variatorn så hade jag garanterat sprängt en rem

Ska montera 6,5g vikterna imorgon och se huruvida dom gör skillnad
Är det bara skruva ur den guldiga bulten och klämma dit brickorna? Inget som ramlar bort när man gängar ur den ?
 

eing9911

Välkänd medlem
8 dec 2008
1.398
181
63
Offerdal, Jämtland
Kanske lite offtopic men när ska man börja räkna ,med att en t3:a får normalare oljeförbrukning? Min hade gått 44 mil och inkörnigen var precis klar när jag köpte den. Nu har jag väl kört 30-40 mil till och det har gått 2 dunkar till på den tiden. Jag har ju en 2013:s xm också som tog 2 dunkar på 180 mil i fjol...
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Om dom tar mer än 800 e-tec vid tung körning är det riktigt sjukt...

Jag har också tidigare kört upp en 4L dunk på 20 mil utan större problem .
5L/mil och 4%olja.
Lika som ovanstående inlägga mao.
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Har nu lagt till 6,3g

På clicker 3 varvar jag 8100. Detta är då på havsnivå och ganska optimala förutsättningar. Tror jag kommer ligga runt 8000 på höjd 600+
 

polarisindy400

Välkänd medlem
11 jan 2009
3.386
16
38
piteå
Nån som haft problem med 850:in än? En kompis jag brukar köra med har haft problem med misständning vid låga varv om man tvärgasar. Fattade det som den bara gör det då den är varm, samt så glöder pipan och även i slutspurten, han såg det då de var mörkt att det som lös gult under skotern och då han tittade under och såg in i utblåset glödde det för fullt där, och då han tittade närmare så glödde pipan också, så den står på verkstad nu.

Vore intressant och få veta om nån annan haft liknande problem, för åf hade ingen direkt idé på va det kunde va
 

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Hur kjens det med dom extra 6,3g?

Den varvade 8300-8400 på clicker 3 när jag fick den. Clickade ner den till clicker 1 och den varvade då 8100-8200.

Tyckte den kändes tam på clicker 1. Vet ej varför men det kändes som att tillslaget sänktes?!

Satte dit 6,3g och klickade upp på clicker 3.

Nu varvar den 8000-8100 och känns läskigt rapp igen.

För tidigt att säga hur remtempen är eller ens hur den går då jag bara provat på havsviken utanför mig men jag ska ut imorgon och köra så jag kan berätta imorgonkväll!