Då har man fått se 2017 lineup på Facebook. Freeriden blir i gamla chassiet men i snygg färg kombo. Blir det ny ski-doo blir det en Summit.
Det händer. För vanligt folk kanske oväsentligt men Crossåkarna har ju svetsat kylare på löpande band. Har själv råkat ut för, efter en djupdykning i ett surdike, att mattan slitit med sej en rejäl sten som kilat ovanpå mattan så det blev stopp. Var på min -11 Freeride och det blev rätt fula märken även om det höll, hur skulle en vanlig tunn aluplåt fixa det undrar man??.........
Kylaren inbyggd i tunneln, smart på så fis att det brode öka vridstyvheten och sänka vikten. Man lyckas man på något vis få hål på kylaren är man ju rökt om det inte går att svetsa. Fast hur ofta går det hål på tunnelkylaren?
Länken funka inte för mig.
Nu funkar den.Länken funka inte för mig.
Här är dock en länk till youtube med Noron och Rasmussen som snackar lite om 850 summit
http://youtu.be/FOplW8AT8hI
Här finns mycket att läsa:På sledtrax.se står det att nya 850 motorn har plasmacoating i cylindrarna istället för nicasil. Och att vevaxellagren är direkt smorda ? Är dom fettade vevlagren borta eller ? Smörjs dom med olja nu igen ?
Det dom visar i demovideon är direktsmorda lager på vevtapparna, hoppas men tvivlar på att ramlagrena är oljesmorda....På sledtrax.se står det att nya 850 motorn har plasmacoating i cylindrarna istället för nicasil. Och att vevaxellagren är direkt smorda ? Är dom fettade vevlagren borta eller ? Smörjs dom med olja nu igen ?
Saxat från http://www.supertraxmag.com/m/news_article.asp?nid=3053Det dom visar i demovideon är direktsmorda lager på vevtapparna, hoppas men tvivlar på att ramlagrena är oljesmorda....