skoter körning i sthlm området.

Lynxer

Välkänd medlem
18 jan 2009
440
0
16
Uttran
Härligt!
Själv fick jag skjutsa en unge som hade lagt sig ner på isen och vägrade skida längre trots föräldrar och syskons omväxlande hot och löften med varm choklad när dom kom hem. Jag saktade in eftersom dom såg lite desperata ut och fick ta med mig ungen tillbaka till deras bil där han fick vänta in sin familj. Tyckte mig ana en tacksamhetens blick hos föräldrarna och lill-killen var hur nöjd som helst!

Fast en ambulanskörning med bruten armbåge bräcker förstås. Lite helgonvarning där:pray2:

micaelaman

Aktiv medlem
3 feb 2007
86
0
6
Vallentuna
Jag och ungarna tog en sväng på mälaren i dag. Vi hittde ett gammalt vrak i strandkanten. Dock var det lite för kallt för ungarna, måste skaffa bättre hjälmar.

Tanten tog även en tur, så nu vill hon också ha en egen skoter.

Attachments

Christian83

Medlem
5 dec 2010
30
0
1
Vällingby
Idag blev det en sväng från Skälby till Kungsängen via Mälaren och det var ju rätt skönt väder ute för en tur.

Många förvånade blickar när man åkte bredvid vägarna för att komma till och från vattnet.

Freddefart

Aktiv medlem
8 sept 2009
68
0
6
kan vi inte styra upp någon träff?? jag vet perfekt ställe i märsta att parkera på precis vid vattnet. sen är det inte lång körning till sigtuna för lite kaffe och mera skitsnack! ?

4

426H

Såg en 2010 renegade med svart tunnel på drevviken i lördags. Nån här på forumet?
Kul att det är så många skotrar häromkring iår. Sjöarna och gärdena börjar se ut som i norrland med skoterspår kors och tvärs.

4

426H

jo den går helt okej, inte lika hårt som snopron men okej ;) ska du med å köra nästa helg ???
Har tänkt köra nu på lördag. På söndag drar jag upp till borgafjäll och blir borta en vecka.

D

Daweasel

Och folk gnäller på vintern? Den här och förra vintern har till en viss del raderat ut min avog att bo här i södern, vi får be alla snö & köldgudar som finns att vintrarna framgent blir just så här underbara! Med dessa govintrar känner man sig ju som en människa igen.

volvo240flak

Medlem
14 mar 2011
10
0
1
djurö/sthlm
skulle vara kul att lägga upp lite bilder i från skoteråkning här i skärgården:) här vimmlar det av skotar dagligen, ska slänga upp lite fina bilder.