2-takts olja skall du icke köpa där! kör på shell lr liknande.kanske lite offtopic.. men fungerar biltemas olja likabra som polaris oljan ? har lyckas tappat bort dunken med oljan.. måste köpte en ny
Har tyvär plockat isär min å fixar lite. Hur är det med snö där?Nån som skall iväg och köra till helgen? Är lite sugen på att åka upp till jädraås eller svartnäs.
skulle va skit kul, dock står skotern kvar på landet :/Nån som skall iväg och köra till helgen? Är lite sugen på att åka upp till jädraås eller svartnäs.
Tack så mycket2-takts olja skall du icke köpa där! kör på shell lr liknande.
sugen är manNån som skall iväg och köra till helgen? Är lite sugen på att åka upp till jädraås eller svartnäs.
Jädraås är ett guldställe. Oftast dubbelt så mkt snö som i sandviken. Dom hade börjat trampa lederna när jag var förbi i mellandagarna, så det borde gå att köra nu. Men säkrast att ringa kjellas mack å kolla innan man åker upp.Har tyvär plockat isär min å fixar lite. Hur är det med snö där?
Ligger det rakt in från Ockelbo?Ni missade en fin vinterdag i svartnäs idag grabbar! :bigsmile:
Kunde varit lite mer snö, men vädret kunde man inte klaga på. Provade nya gopro kameran oxå.
[video=vimeo;35060188]http://vimeo.com/35060188[/video]
hur mkt snö hade ni ungefär ?Ni missade en fin vinterdag i svartnäs idag grabbar! :bigsmile:
Kunde varit lite mer snö, men vädret kunde man inte klaga på. Provade nya gopro kameran oxå.
[video=vimeo;35060188]http://vimeo.com/35060188[/video]
Satsa på högre upp, Idre eller Härjedalen blir ju bara någon extra timme i bil och känns inte så mycket att tjafsa om. Siljan är väl inte ens is på än, var inte för någon vecka sedan i alla fall. Vyerna kommer ju närmare fjällvärlden och skall du ändå övernatta några nätter så känns det ju betydligt roligare att komma till trevliga ställen. Tror nästan ledsystemet i Härjedalen skulle passa dig, ingen lössnö, massa rastplatser och våffelstugor och led hela vägen fram till dörrenNu börjar jag bli riktigt less på denna pissvinter :eviltongue:
Frun föreslog en weekend i Tällberg men inte ens där verkar det vara speciellt bra med snö, i alla fall inte i Leksand.
Var skall man åka?
-Orkar inte harva upp för långt.
-Måste vara någonstans med lite bättre boende och nära till lederna. -Vandrarhem går bort när frun skall med.
Jag har inga krav på puder, myrar eller meterdjup snö. Bra leder, fina vyer och någonstans att rasta på under en dagstur eller två räcker för mig.
Svartnäs ligger ju på samma breddgrad som Leksand men där verkar det ju finnas snö(?). Är leksand ett undantag eller hur är det?
Kom igen nu, tipsa!
Åk några mil till bara, i Orsa-Grönklitt kan du köra rakt ut på leden och har mil av fin ledåkning norrut, mycket skog och vägkörning första milen men sen kommer stormyrarna och bergen.Nu börjar jag bli riktigt less på denna pissvinter :eviltongue:
Frun föreslog en weekend i Tällberg men inte ens där verkar det vara speciellt bra med snö, i alla fall inte i Leksand.
Var skall man åka?
Jodå, Bäcka ligger fint nära stranden på Orsasjön och lär ha en bra restaurang, vet inte hur boendet ser ut men det lär nog duga. Nära Orsa-Grönklittskoterleden, du är i Grönklitt med skoter på 10 minuter, vet dock inte om det finns märkt led från Bäcka till huvudleden.Tack för tipsen!!
Messlingen känns lite långt för en helgtripp men Orsa är ju lite mer lagom.
Hittade Bäcka Herrgård http://www.backaherrgard.se
Någon som känner till stället?
Stuga kan ju vara OK det med men nu blir det lite minisemester med frun, utan barn och hund så då kan det vara trevligt med lite lyx och bekvämlighet.
Livsnjutare som sagt var...:blink1:
Bara att planera får livet att kännas lite ljusare!