Det börja ta sig på snöfronten nu, synd bara att isarna inte är nå vidare. Lynxer hur är det med isen hos dig (inte den lilla pölen utan den större?)
Blir lite osäker, vad skulle ni säga är den minsta tjockleken (kärnis) som krävs för att våga köra? Snofed säger 15cm. Själv vill jag nog ha en 20cm för att känna mig trygg, men jag kanske fegar?...drog en liten sväng i söndags. Är ca 12 cm is med 15 cm snö på.
Inte så mycket precis. Funkade att köra på skogsvägarna som var oplogade och även dom plogade om man svängde in i snön vid sidan och kylde av där det gick. I skogen ligger det någon dm där träden står glest men det finns ju ingen botten så man går igenom hela tiden.Hur mycket snö var det där idag då? Tar hem skotern i veckan så det kan åkas i helgen.
Inte så mycket precis. Funkade att köra på skogsvägarna som var oplogade och även dom plogade om man svängde in i snön vid sidan och kylde av där det gick. I skogen ligger det någon dm där träden står glest men det finns ju ingen botten så man går igenom hela tiden.[/
Men att få gasa av sig är det viktigaste! Säg till om det blir nåt i helgen som kommer, då följer jag gärna med. Mvh anders