Om det skulle införas en skoterskatt där pengarna går till ledunderhåll etc, hur mycket tycker du är rimligt att betala?
Du får ett inbetalningskort från ex-vis. Vägverket/Transportstyrelsen på samma sätt som du nu får fordonsskatten. På inbetalningskortet finns ett fält där du fyller i en kod för vilken skoterklubb du vill ska få pengarna.hur skulle systemet för utdelningen av pengarna ske då?
Har iofs inte varit på tal men jag förutsätter att skatten ersätter klubbavgiften?Dessa ***** skatter, räcker det inte med att medlemarna betalar en avgift för att få vara med i en skoterförening. Bland den sämsta ide jag hört..
Ja vi kan slopa vägskatten oxå så kan juh idiella föreningar gå ut med en varsin spade o laga asfalten på vägarna oxå... lyyysande idéDessa ***** skatter, räcker det inte med att medlemarna betalar en avgift för att få vara med i en skoterförening. Bland den sämsta ide jag hört..
GivetvisHar iofs inte varit på tal men jag förutsätter att skatten ersätter klubbavgiften?
Jag tycker det viktigaste är att den eventuella skatten går direkt till ledunderhåll och att inga pengar försvinner på vägen. 500 kr extra per år skulle inte påverka mitt intresse i alla fall. Tycker också att äldre skotrar som kanske inte används så mycket borde få en billigare avgift. En skoter blir ju ganska snabbt "veteran".426 Du har ju nämnt några utgifter, tycker du att man ska lägga till en skatt till på ca500kr då?. På 10år 5000kr osv. Små bäckar blir ju en stor sjö till slut.
Sen blir det väl ledavgifter och tillslut får man väll inte ens köra skoter då det förstör så mycket i naturen.
Nej generellt sett så är 500 kr inte mycket i sammanhanget.Jag tycker det viktigaste är att den eventuella skatten går direkt till ledunderhåll och att inga pengar försvinner på vägen. 500 kr extra per år skulle inte påverka mitt intresse i alla fall. Tycker också att äldre skotrar som kanske inte används så mycket borde få en billigare avgift. En skoter blir ju ganska snabbt "veteran".
Däremot gillar jag inte den utveckling som pågår i södra norrland just nu där betalleder och friåkningsförbud införs på löpande band. Om det fortsätter kommer jag definitivt att lägga av med skoteråkning. Friåkningen är ju själva anledningen till att man håller på med detta.
Självklart så skulle ni även i fortsättningen få sladda er led - MEN - med den stora skillnaden att ni skulle få ersättning för det, alternativt hyra in någon som gör det åt er.Vem tror du fixa leden till stugan våran typ 2km om inte vi själv gjorde det?
Ja om du tror att det räcker att sladda leden EN gång per säsong så måste du nog ta och ruska om i flingpaketet. Som någon annan sade; Prova att dra sladden själv.I år så har de ju dragit sladen en gång för att det var skoterträff på fjärdingen, nu ser ju lederna förjävliga ut igen efter 283skotrar som körde på den.
Amen till den :beer:500-1000kr per skoter och år. Men då ska pengarna oavkortat gå till Nya leder, ledunderhåll. Och inte hamna i skattekistan hos Rinefelt eller elljusspår till apelsinskalskastarna....