Skotrar och lögner!

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Tänkte berätta lite om min chef! han äger en renegade 1000sdi. han kör fortast, hoppar längst och tar sig högst när vi klättrar! (Enligt han) kom och tänka på några saker han berättat om och de som är så lustigt var att ja var med båda gångerna och vet att de är riktiga lögner! första svängen ja körde med han i vintras så körde vi på en led och det gick rätt fort om man tänker på hur leden såg ut. guppig och trång. kanske 60-70km/h chefen låg ca 100 meter framför mig och körde. rätt va det var så såg jag 2st älgar som stog och glodde på oss ca 50meter brevid leden vid en myr. och sen efter ett par mil när vi stannat, så får man ju höra av han! När han kom så gick älgarna över leden och den sista av älgarna var han tydligen hur nära som hälst att krocka med. så han hade ställt sig på dynan och var berädd på att hoppa över älgen och skotern skulle åka mellan benen på älgen! sen hade han ju tänkt landa på skotern igen! haha men den han precise över sa han!

Gång nr 2 så hade vi varit på en lång tur på ca 30 mil och när vi var på väg hem så gick leden på sidan av en myr där snön hade drivit så det var som våger. jag opch chefen åkte ut och låg brevid varandra och små reste och hoppa lite på drivorna. han tryckte på över en knöl så att skotern hoppade med skidorna rakt upp och mattan vid vändhjulen tog i nästa knöl. så skoter slog ner skidorna och han flög av och landade brevid skotern! Och sen efter det han man ju fått höra av han att när han låg i luften brevid skotern så hade han slagit av den på knappen innan dom landade! och att de hade nog gått ca 120km/h när han vurpade. sen har han suttit och berättat för folk när jag varit med. den historien men för varje han berättat det för så har de bara gått fortare och fortare och längre och lägre hade han flygit! till slut sa sa han att det hade nog gått 170km/h och flygit 40 meter för det hade han åkt och kollar någon dag efter i spåren. saken är bara den, att jag körde ju jämsides med han och jag skulle tro att det gick max 50km/h och skoter flög max 3 meter!

Sånna människor blir man bra brydd på! HAHA

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
En kompis berätta en rolig saga för nått år sen.

Han hade kommit på sin mxz 600 -00 i 70-80km/h. Så hade han prickat en ca 30cm hög knöl på isen. Han hoppade 20-30m. Ramlade av skotern vid landning och rullade 30m och sen fick han gå runt 200m för skotern hade glidit så långt, den landade rätt och nödstoppen for ju ut. Alltså den rullade inte sidledes, utan på matta och skidor :)

hajfen

Välkänd medlem
11 jan 2008
1.794
0
36
Strömsund
En kompis berätta en rolig saga för nått år sen.

Han hade kommit på sin mxz 600 -00 i 70-80km/h. Så hade han prickat en ca 30cm hög knöl på isen. Han hoppade 20-30m. Ramlade av skotern vid landning och rullade 30m och sen fick han gå runt 200m för skotern hade glidit så långt, den landade rätt och nödstoppen for ju ut. Alltså den rullade inte sidledes, utan på matta och skidor :)
jajemen så går det ju oftast till :)

D

Deleted member 6797

haha, fan va rolig tråd!!

en kille i våran by, hävdar stensäkert att hans f8:a väger in på 250 kilo fulltankad å klar, fast iofs så e han kompis med el kille som åker 600rs som väger 186 kilo fulltankad....:rock:
ja dedär tror ja inte på, alltså rs'en.

edgen min väger förfan 260kg en ligt vägverket, å de är väll tom tank?:)

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
vet av en som säger att han gjorde stoppie med skotern :) hehe
vet av en annan som kommer från bergsjö/gnarp som påstår att hans sxviper är igentligen en polisskoter det var de dom tillverkades för säger han!! heheh
Polarn gjorde i vintras en icke planerad stoppie, krokade i båda skidorna i en vajer och gjorde mattlyft och fick stopp på skotern a´la hangarfartyg :p Massa garv när vi konstaterat att både förare å skoter klarat sig

r0tkiv

Välkänd medlem
25 okt 2007
1.210
0
36
stödE
vet en som sa att han hoppade ca~100 meter med sin zr med skjuts.

han kom å körde på en sjö och så råkade han köra på en plogvall på isen där dom körde bil, så märkte han att inte mattan greppa när han gasade så han kollade ner och såg att han va i luften :p

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
ja dedär tror ja inte på, alltså rs'en.

edgen min väger förfan 260kg en ligt vägverket, å de är väll tom tank?:)

Skulle tro att det är tjänstevikt och inte torrvikt för annars är den jävligt tung med tanke på att min xlt väger (vägde när den va original) 220kg torrvikt, dvs utan vätskor :)

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Har en tjejkompis som hävdade att deras skidoo skandic årsmodell väldigt gammal kring -90 gissar jag på, hade hon kört 160kmh över sjön dom bor vid. Jag och en polare höll på skratta ihjäl oss innan vi förklarade att för det första kommer den skoter högst upp i 100 sen på den lilla sjön som den nu är kommer nog inte ens Mach1an jag hade då upp i 160.

Men hon gav sig inte utan hänvisade till pappa sinn bara, vilket kanske inte gjort saken bättre då han är likadan själv ;)

bluesboy

Aktiv medlem
19 jan 2009
86
0
6
Östersund
En kille berättade för mig att han och hans morfar hade plockat ur en V8 ur en Audi och satt in den i en skidoo skandic. men det blev ett sånt jävla drag i den, så att det gick inte att köra utan skidres, så det gick inte att köra den efter led. och om man nuddade gasen för hårt vid starten så slog skotern runt. Det hade hänt honom en gång på en myr. Han skulle starta från stillastående och var för hård på gasen, så skotern slog runt ett helt varv och mattan träffade honom i huvudet. Då bestämde de att den var för farlig, och monterade isär den..
Tyvärr har ingen fått sett monstret.. :)