Skotrar och lögner!

SoNNisCH

Välkänd medlem
12 dec 2007
432
0
16
Finland
En kille berättade för mig att han och hans morfar hade plockat ur en V8 ur en Audi och satt in den i en skidoo skandic. men det blev ett sånt jävla drag i den, så att det gick inte att köra utan skidres, så det gick inte att köra den efter led. och om man nuddade gasen för hårt vid starten så slog skotern runt. Det hade hänt honom en gång på en myr. Han skulle starta från stillastående och var för hård på gasen, så skotern slog runt ett helt varv och mattan träffade honom i huvudet. Då bestämde de att den var för farlig, och monterade isär den..
Tyvärr har ingen fått sett monstret.. :)
HAHAHAHAHA Fan vad vissa människor har grymma fantasier.

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
En kille berättade för mig att han och hans morfar hade plockat ur en V8 ur en Audi och satt in den i en skidoo skandic. men det blev ett sånt jävla drag i den, så att det gick inte att köra utan skidres, så det gick inte att köra den efter led. och om man nuddade gasen för hårt vid starten så slog skotern runt. Det hade hänt honom en gång på en myr. Han skulle starta från stillastående och var för hård på gasen, så skotern slog runt ett helt varv och mattan träffade honom i huvudet. Då bestämde de att den var för farlig, och monterade isär den..
Tyvärr har ingen fått sett monstret.. :)
HAHAHAHAHA! låter trovärdigt till100%. haha fattar inte att vissa tror att folk ska gå på vissa löngner

pölaris xcr440

Välkänd medlem
30 apr 2008
474
0
16
umeå
en polare krockade med sin skoter i vintras in i en stubbe, han satt och förklarade för min mormor hur det hela gick till så här löd det!!

-(kompis) ja asså ja kom ju då med skotern efter leden men de jag inte visste var att dom hade gjort om leden så ja körde på en stubbe, det gick inte fort alls kanske 40-50 sen tog det tvärstopp och ja flög asså 20-25 meter
-(mormor) ojj du flög långt för att kört i så pass låg hastighet som du förklarade det!
-(kompis) ja asså det var helt sjukt....

huuuummmm njaaa låt mig tänka ja krockade med moppen i 55kmh öhh jag flög 5-6 meter max! undra om han ha katapultstol! ;)

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
På tal om lögner.. Undra hur många av historierna i denna tråden som är påhittade, dvs lögner. :hmmmm: ;)

Error^

Välkänd medlem
5 nov 2007
366
0
16
www.pixbox.se
1. En kompis påstår att han har kört 180 km/h i 1,5 meter nykommen lössnö och då höll han bara halv gas.

2. En annan kompis säger att kom körande på en led som passerar en väg, han kom ca 60 km/h med en snotric dubbelbandare och kälke efter med sin mamma i, men när han kom till vägen så gick det för fort så han hann inte stanna så han hoppade över vägen och precis när han va i luften så kommer det en turistfamilj och dom hade en takbox på taken som skidorna hakade i så dom förlorade takboxen.

Lubsor

Välkänd medlem
5 jan 2008
1.000
0
36
Bjästa/ Örnsköldsvik
1. En kompis påstår att han har kört 180 km/h i 1,5 meter nykommen lössnö och då höll han bara halv gas.

2. En annan kompis säger att kom körande på en led som passerar en väg, han kom ca 60 km/h med en snotric dubbelbandare och kälke efter med sin mamma i, men när han kom till vägen så gick det för fort så han hann inte stanna så han hoppade över vägen och precis när han va i luften så kommer det en turistfamilj och dom hade en takbox på taken som skidorna hakade i så dom förlorade takboxen.

Hahahaha, nr.2 var det värsta, haha sååå underbar! :biggrin1:

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Försäljarens favorit kommentar om skotern du är och tittar på...

- Ja du vet, det är en gubbe som ägt den, å han har bara kört upp och ner på isen ifrån där han bor...bara pimplat lite..:lol:

Polaris86

Välkänd medlem
4 okt 2009
182
0
6
Borlänge
en polare berättad att en kusin till han (stefan nilsson) körde på vattne och när han va mitt ute på en älv så for remmen på skotern, och just där skotern stannade fanns det en sten, han bytte remmen på stenen och sedan kunde han starta från stenen och fortsätta sin planing! ;) vilket låter högst troligt osannolikt! hahah personen körde en pro xr 800!
Finns en film på youtube med liknande fenomen, han skoter dör i vattnet, men blir stående på en sten, rycker igång den och LYCKAS köra i land.
Leta lite kan ni nog hitta den.

.Strand.

Välkänd medlem
10 sept 2004
2.194
0
36
Rosvik
haha ja alla berättelser ä ju lögner/påhitt av en massa folk men man kan ju iaf hoppas folk är ärliga med berättelserna!:rolleyes:
Jaa det är ju sant men det var det senare jag syftade på. Att folk sitter och hittar på historier här och nu vid datorn, att det inte ens är något dom "hört".
Aja, skit samma. Var bara min första tanke när jag läste tråden.. ;)

matta866

Ny medlem
1 okt 2009
2
0
1
Borlänge
var och kollade på en rx1 med en kompis och kom väl till skidorna och kikade under och de var ju skapligt slitet så vi sa det att oj här var de inte mycket kvar att styra med och då svarade han att, nej men du vet de är bättre att de inte svänger så fort för annars kan man svänga så tvärt att man flyger av...

höll väl inte riktigt med om det

freestyler

Välkänd medlem
24 dec 2007
154
0
16
hörde en som sa att man måste köra minst 600 mil innan man satte dit turbo på en phazer :p

Bagy

Välkänd medlem
10 mar 2007
350
0
16
Söderhamn
Vi var fyra stycken som var ute och åkte mycket förr i tiden, jag på en xc 600 en vmx 500 en xc 500 och en srv..

Killen med srvn kom ju alltid efter, vi fick jämt vänta. Denna dag åkte vi och som vanligt kom vi så långt att vi stannade och väntade, efter ca 15 minuter kommer killen till oss..."Fan en overall åkte in i boggien och fastna helt, jag hittade en kniv på sidan om leden och la skotern på sidan och skar bort overallen"

hahah han hade en ursäkt varje gång vi åkte! Vi hade ju åkt samma led, såg varken en overall eller kniv :)