Sladdning Sävast 2013

ajsman

Välkänd medlem
26 mar 2009
994
0
16
Gävleborg
Tack för ett bra svar!
Blir nog att investera i en RS tror jag. Körställningen måste väl också vara bättre på RS än på 540? Jag har nött på 540 några vintrar och man ser ut som en ostkrok när man kommer hem.

Blir nog till att bygga en ny grovsladd, runte, skulle du kunna skicka fler mått? Eller kanske en ritning med mått? Om du har något ligger så skicka gärna till min mail: **********@live.se
 
Last edited:

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Arne och jag har idag sladdat mot Gruvberget - "vår" kraftlina - Sunderbyns kraftlina - Korsmyran (mot Ängesbyn)

Vad vi anser om resultatet av sladdningen framgår av ämnet "Hur man bör köra på en skoterled"

Fikarast på Korsmyran
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Så var det dags igen
Leif och jag har idag sladdat allt utom Åbergsdelen, Arne sjukskrev sig idag, hehe och Leif ville inte lukta 2-t

 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har idag gjort Åberget-Bodsvedjan samt ner till älven, det var riktigt knöligt o gropigt på de flesta ställen, borde ha tagit en vända till men tom jag har annat pyssel ibland förutom att sladda leder :)


Kafferast på älven, den gröna välbekanta påsen på dynan innehåller endast en kaffetermos om det ev. är någon som undrar :)
 

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Arne och jag tog igår mot Gruvberget och efter "våra" kraftlinor , kändes inte helt meningsfullt pga all "moddasnö" som kom dagen innan, vi fick tex. parkera raspen vid Petbergsvägen, gick för tungt att dra den i all nysnö, men en fin bild på Arne blev det i allafall :)

 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Jag tänkte åka ut och sladda ca 11:30 idag. Någon som vill hänga på?
070-645 88 90
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Sladdat Arne - Sävastån - Båthamn - OK - Stugan - Kraftledningen - Sunderbyn idag.

Tungjobbad snö.

Brev breddat iallafall.
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Hej!
Imorgon tisdag den 5/2 så hade jag tänkt och fara och sladda lederna. Är det någon som vill följa med?
Tänkte fara mitt på dagen.

Pm mig med telefonnummer så hörs vi om när vi ska träffas.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Kan tänkas att jag är ledig då. Återkommer.

Åbergt mm är ogjort, det andra har Runar och Niklas gjort idag.
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Haha.. Ser bra ut :) Men Åberget är kvar eller? Isånnafall så tar jag det imorgon.
Hör av er om nån vill med. Smsa eller ring innan 12. 072-571 26 20.
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Fredrik, med tanke på att det kommit en hel del nysnö, så är det nog bara en sladd som fungerar bra.

Snowmowern, den nya svarta med rulle baktill.

Använd den. Min dotter kommer nog vara hemma från dagis även i morrn, så jag måste nog vara hemma med henne. Ring om det är nåt du funderar på.

OBS, om du kör RS Vikingen så brukar dom vara lite envisa att starta/köra innan motorn blir riktigt varm.

Sist stannade den 2-3 ggr första 5 minutrarna innan den sen gick perfekt hela dagen.

RS Vikingen har också en lampa (tempmätare) som måste slockna innan du kan köra den, men det kanske du hade koll på.
 

Fredrik Nilsson

Välkänd medlem
1 feb 2013
104
0
6
Boden
Idag har jag sladdat:
Åberget
Älven ner mot paradisön
Lejonbacken och hela vägen till hängbron
Sävastån
Och upp mot Skapa

Lyckades inte ladda upp bilderna från mobilen.

RS Vikingen är nu nästan fulltankad men det är slut bensin i alla dunkar nu.