Du verkar ju nästan kunna FÖR mycket om motorer:laugh:
Ska bli kul o se slutresultatet
Ok då blir det trippla dämpare..Misstänkte att jag skulle få det svaret.. Men bara stingers blir det inte ska ha den som familjeskoter så det blir 3 stooora dämpare ,
Plasta trottel och skader i förgasare går stenbra med såsen jag...Det är den mest beprövade JB weld som jag plastar både 2takts och 4 takts insug med har.Är även bra till blockskador på mc som skoter traktor..Svettas inte igenom som plasticpadding gör.. Jb funkar även som lim epoxy 276ikg per m2 Starkast i världen!!
Jag har alltid på tok för mycket hemma så du kan få köpa hur mycket du vill,,,Fanns tidigare på jula ca 2 år sedan men inte nu längre. Tål 300 grader konstant med pikar på 500g ,,och alla kemi UTOM sprit typ e85 metanol
Har varit på biltema faktist och köpt en slipstifts satts (roterande filar ) a 400kr dom ser bra ut men frågan är hur dom håller??????? Det får vi snart reda på ,,,,,,, Boost III testar biltema ,,Bra eller anus
Du verkar ha koll på vad du gör och ska bli väldigt spännande att se resultatet Kan ju hända att man kanske kommer se den på någon skoterträff också då jag bor på andra sidan älven bara Du ställer kanske upp på dragracet vid sandslån ?[/quote
Jo det lär bli sandslån för kul skull..
Andra sidan älven.....Det står Lugnvik i din avntar???? Jag bor ju i lugnvik? PMa
Endast lite slipande i kväll.....Men Biltemas slipstift var grymt bra faktist......Nästa så dom tog för bra så man fick vara lätt på handen,,Därimot var stålet mjukt så dom vill lätt bli krokiga i axlarna .. I aluminium och genom nikasil lagret får dom 10 * points I stål återstår att se ??????????
Mycket mysigt bygge! Coolt med familje buss sleeperDu verkar ha koll på vad du gör och ska bli väldigt spännande att se resultatet Kan ju hända att man kanske kommer se den på någon skoterträff också då jag bor på andra sidan älven bara Du ställer kanske upp på dragracet vid sandslån ?
Lite mera info och bra bilder om ovanstående vore intressant !Polaris vatten pumpen kom igår och den blir smäggbra bara att svarva spåret i svänghjulet lite bredare o djupare ute vid vikten..
Blir det inte risk att vattenpumpen snurrar för snabbt eller för hög ramhastighet om du ska göra remskivan så stor på svänghjulet.
Har inte sett alla polaris remlösningar men dom jag sett så är det ratio 1:1 på utväxlingen till vattenpumpen.