Ja gör gärna det! Kul att jämföra lite med min egen bromsning (helt std. -00 hos M-perf.) även om dom säkert inte är körd i samma bänk.Hvis intresse kan jeg legge ut bilder på min blokkporting på srx + bremseresultat.
Hvis intresse kan jeg legge ut bilder på min blokkporting på srx + bremseresultat.
He,he du har lite bråttom boost!! Det var jag som bromsa där... Nåväl håller med om att siffrorna är lite lägre där. Men han mäter ju i usa sae hp samt footpound så siffrorna blir ju även lite lägre redan där.Ja det vill vi se!! Och övriga ingrepp som gjorts på den srxen
Och Esey hur mycket bromsade du hos mulle? Bromsningarna man ser hos mulle verkar ha almänt lägre siffror än hos andra bänkar runtom i världen, Har alla andra glädjebänkar? Detta baserar jag bara på hemsidans dyno siffror ,,
Du får gärna återkoma med CR500 portningen, har en sådan jag med i aluram. Dock inte kört den på flera år men rolig masin är det, och med lite mer kräm så blir den riktigt farligJo en fråga.... Jag håller som bäst på att porta en cr500 cross och funderar på vilken durration man har på en 1000cc twinn skotermotor. Org n samt våldsportad. Duger med bara utblås durration
Ja jeg porter selv, det ligger litt mere arbeid bak en det som synes på bildene, ser det ikke skikkelig før cylindrene settes på og man ser det hele fra undersiden.(har ikke bilde) det er også jobbet med transferporter/ex porter.Dynomite,,helsnygga bilder,,Är det du själv som portar? Och Srxen ser som befarat bäst ut i vevhuset,,av alla märken,,Ser inte ut som man behöver slipa så värst mycket i dom för att få till detta.
Reagerar dom bra på vevhusportning srxen?
Jo en fråga.... Jag håller som bäst på att porta en cr500 cross och funderar på vilken durration man har på en 1000cc twinn skotermotor. Org n samt våldsportad. Duger med bara utblås durration
Till 99.9% säker på att det var han, en av väldigt få som fått det att funka bra om jag inte minns felmåste bara fråga dig boost, jag var upp till kramfors och köpte en defekt dinli 450 i somras av en jimmy wedin, han snackade om en kille som satt turbo på en honda 650, är det möjligen du?
måste bara fråga dig boost, jag var upp till kramfors och köpte en defekt dinli 450 i somras av en jimmy wedin, han snackade om en kille som satt turbo på en honda 650, är det möjligen du?
Ok var det du!! Bra köp du gjiorde det var väl inga problem att fixa?
ja jag är xr650 turbomannen
http://www.youtube.com/watch?v=Tdh-phC8UDk
http://www.youtube.com/watch?v=LsqnQFb54V0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=lzSTyGIcVsM&feature=related
Denna ger 105hk o 102 nm på endast 0,8 bar utan intercoler och bara 98 oktan. Påm 7600varv!!
ger ca 125 hk på 1 bar ,,Har bänkat den och självaste PG lundmark som testade den i mc nytt ,,Helkul maskin
är nere för ombygge till mål 170 bromsade bakhjuls hk på endast 8000varv ,,hoppas jag??
Sinnessjukt kul maskin..Jag körde ikapp med en srx 700 på skoterspår!!! halvlöst spår och dängde srxen i både fart och ax!! srxen hade lågkammsmatta och mätaren visade 200 på srxen (glädjemät),,Gissa om han blev förvånad,
Mina dubb lossnade när jag passerade 170kmt