En platta öl och du tar min motor till 150hk?
Det går bra bara skicka hit motorn,,men jag kan inte lova bara 150 hk
Thunder går bra standared ja,, Men måste vara rätt injusterad för att ge 172hk
Jo just 98an innehar ju högsta hk och toppfart fortfarande levererat från bandet. Men helt orörd kan man åka på däng av en srx märkte jag i vintras :bawling: Helvete vad jag fick skämmas,:afraid: vi provade 2 st srx 700 mot min då helt standard tc 1000 som just varv inhandlad.
Först en 00as 44 kammförsett srx ,,min tc 32mm!! halvhårt före på sjö. Dom gick gämt skägg upp till mätarfart 170 kmt då gled jag ifrån lite,... Förvånade av den lilla skillnaden for vi genast och hämtade en 02as srx med slicksmatta( 28mm) ,,då jäklar åkte jag på däng så det small om det, Vi provade 10ggr och jag hände barta med 100 meter sedan tog den mig i toppfart lätt med ca 7 knyck
Dessa resultat är lite överdrivet missvisande ska man veta!! Jag höll på att bestycka in variator för att se hur mycket en standard tc klarade i vikter så jag hade sänkt slutvarvet från 8200 till bara 7700varv!! Detta medför ohyggliga effektförluster. Luftburken och bestyckningen var också standard vilket bara det ger högst 160 hk i bänk lägg då till varvtalsförlusten så har man bara 140-150hk
och det var snorhett den dagen + att han som körde srxen är ett hettsätarspydfall så han väger som en platt anka. (jag mastodanta 107,3kg) (naken) (Har banta nu)
I flertalet bromsbänkar världen över får man efter modd allt från 167-172hk lätt ur en standard tc 98a. Man öppnar bara luftburken helt ,,tar bort det äckliga äggkartongsnöfiltret och borrar extra lufthål in i burken ,,,minst 4 st på 40mm ,,kan inte bli för stort .
Och bänkar in den hos någon bra farbror.. Då har man en ripper på närmare 172 riktiga hk som slår dom förB srxarna..
Men nu i vinter ska vi åka om den förb Srx700anbullemifallet i sterio 900an på vänster sida o 1000cc på höger sida
:beer:
Jag måste säga att srx är alltid snabba trotts att dom gått 1000 mil ger dom fra med kräm ända ut till mattan !! Variatorerna funkar ju hur bra som hellst utan översyn,,Ytters lite effektförlust från motor till matta så dom går skitbra för sin effekt. ochb vilket klipp i motorerna!! SRX bästa kontruktion genom tiderna måste jag säga,, hatten av för Yhamaha
SRX Blir nog farbror boost nästa trimoffer.
Bygget går sakta fram,, Kommer vara visst stilltje ett tag då jag måste skicka iväg vevaxeln för förstärknings svetsning av sista vevtapp ut mot variatorsidan. Den blir såklart även riktad så det känns ju bra ivf
Detta är endast ett extra försäkring mot varaiator rembrtott som då kan vrida sista tapp,,skulle säkert hålla ändå
Jag lämnar den till farbröderna på Sundvalls i Sudsvall Dom är the man för dessa jobb kan jag garantera!!