ArcticFun:
Ihhhhhhhhhhhh. Tack för länken! Fy faaan. Det går verkligen allt bättre på 2T fronten,
Det stora genombrottet blir när 2T kommer tillbaks på vägarna. Tur att att allt fler företag börjar begripa att om man vill sänka CO2 utsläppen (som är på modet idag), då är det 2T som gäller. 4T motorer är törstigare än kameler och dräper våran miljö (enligt dagens mode).
OBS! Jag skriver "DAGENS MODE" eftersom jag hör till dem som tror att "Global Warming" är rena svamlet/oviktigt av två huvudskäl;
1. Är det verkligen människan som i huvudsak påverkar den globala uppvärmningen? Allt fler forskare och andra välutbildade/välinformerade bestrider denna "sanning". Det verkar allt tydligare vara en "sanning" som miljöfanatiker (som ofta ryggmärgsmässigt och ofta fanatiskt hatar 2T), de som söker forskningsanslag, de som vill bilda monopol/oligopol (och därmed försöker dräpa 2T) mm försöker upprätthålla. Sök på "Global Warming Hoax" på tex Google och läs er fördärvade i några månader om ni vill. Svammel är bara förnamnet. Många blir lurade av media och andra källor, men allt fler kämpar emot vad som mest verkar vara kopiösa lögner.
2. Anta att människan faktiskt mot alla odds påverkar miljön. Är dagens miljö någonting statiskt som ska bevaras till varje pris? VARFÖR I HELVETE DÅ? Det är människans skräck för förändringar (manifesteras tydligt i svensk politik) som är en av drivkrafterna bakom paniken. Människan och övrigt liv har i alla tider anpassat sig till en föränderlig miljö. Det skulle inte att vara annorlunda den här gången heller! Jag skiter blankt i om den "blågrönsnippiga gulvitsippan" eller ens "isbjörnen" försvinner för gott. Arter har försvunnit i alla tider samtidigt som andra har skapats. Om snön försvinner kan man köra ATV och PWC istället. Det är MYCKET viktigare att verka för global frihandel (så att fattigare nationer har råd att möta eventuella miljöförändringar) än att bekämpa CO2 utsläpp. Tyvärr tycker befolkningarna i de rika "västländerna" att egen girighet och att svälta ihjäl fattiga länder är viktigare än något annat. Det paradoxala med det hela är att folk inte begriper att i förlängningen så skadas dom själva av det. Viva girighet! Viva demokrati som alltid ledet till (o)gott!
FÖR 2T i en PÅHITTAD "sanning"!