Vad jobbar ni med?

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.259
80
48
Övik
gymnasiet... Suck.. Lyckliga svin ni är ni som får jobba!!

Du fattar inte hur bra du har det som går i skolan, när man börjar jobba vill man ba gå i skolan igen, där hade man de gemytligt o bra :)

Är f.ö. elektriker på järnvägen.
 
D

Deleted member 6797

industriprogrammet i piteå i 2 år till. går 2an men kommer gå 4 år jag.
 

oliverandersson

Välkänd medlem
14 jun 2009
2.100
1
36
örnsköldsvik
går endast i 9:an, men städar på måleributik(mamma jobbar där) en gång i veckan, samt sommarjobbat på deras måleri på sommarlovet, tvättat/rengjort/städat service bilarna deras, på höst lovet jobbade jag för en rörfirma så än fast man går i skolan så går det att jobba bara man visar intresse
 

ZL_600

Välkänd medlem
Roligt med bra respons i tråden! Själv går jag sista året på bräcke gymnasieskola, maskinförarutbildningen. Jobbar på en bondgård när tid finnes. Här nedan kommer lite bilder på maskinerna jag kör...


Eftersom det är så långa sträckor mellan åkrarna här bland fjällen så kör vi med självgående hack och lastväxlarvagn för att sedan köra med som mest 2 lastbilar med släp från åkrarna till gården.



Liten utsiktsbild från förra veckan.


 

Bergmann

Välkänd medlem
18 aug 2008
566
0
16
Ånge, Sweden
Roligt med bra respons i tråden! Själv går jag sista året på bräcke gymnasieskola, maskinförarutbildningen. Jobbar på en bondgård när tid finnes. Här nedan kommer lite bilder på maskinerna jag kör...


gick oxå i Bräcke dock personbils mekaniker. gick ur i våras :p:beer:
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
går i 9an än men känns lite som man kommer bli kvar här ett år till. men jobbar på bilverksta varje fredag eller jobbar jag har praktik. men sköter jag skolan nu de sista som är kvar av skolåret och kommer in på nån linje blir de fordons eller industri :)
 
6

600xrs

Hmm... lastare, dumperchaufför, lastbilschaufför, allmänt mekande när man har lite för sig.
 

dhenniz

Välkänd medlem
17 nov 2005
1.163
3
38
Strömsund
FD Betongare, numera fritidsforskare med tillfälliga inhopp på den lokala återvinningscentralen, saknar att ha fast jobb.... =(