Vad jobbar ni med?

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
Jobbar som IT-tekniker i supporten för företag, ser till att c:a 900apps och 9000datorer fungerar som de skall. Dvs de är mig det ringer till då skiten strular :evil:
 

enbergg

Välkänd medlem
17 apr 2009
722
0
16
Älvsbyn/Arvidsjaur
har sommarjobbat hos en bonde 2 somrar i rad nu, och det är bland de roligaste jag har gjort, mjölkkor var det han höll på med. även uppfödning =)
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Första året på Fordonsprogrammet.
Sommarjobbat i Luleå dom 3 senaste sommrarna på HÖ Allbygg, fick göra lite allt möjligt.
 

RilleJ

Välkänd medlem
26 dec 2008
304
0
16
Piteå
Är just nu "mellan två jobb", men jag har jobbat med att tillverka alu. dörrar, fönster och olika partier. Utbildad svarvare.
 
B

Biosteel

översättare är det nu. dock ej på heltid så man skulle tjäna mer genom att bara gå på a-kassa.
 
B

Biosteel

Jo, samhället är allt bra skruvat! :mad:
jo jag mena det så motivationen är ju inte på topp så att säga. Säsongsjobbar med pizza på sommaren och har 2 jobb under den tiden men får fan knappt saker och ting att gå ihop ändå :stupid:
 

Goa

Aktiv medlem
4 feb 2007
96
1
6
Ånge


Ett halvår kvar sedan färdig sjöman. Senast ute på denna. Bra med lång sammanhängande ledighet, jobba några veckor och ledig lika länge. Dock blir det nog ingen långvarig karriär innan man saknar inlandet för mkt!
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.130
958
113
Stora Blåsjön
Jag jobbar som apple (mac) tekniker. Så det är till mig man vänder sig om man har en mac som behöver garanti rep eller bara hjälp.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Går sista året på industriprogrammet med inriktning Lkab. Så blir väll ett gruvtroll eller att jobba i något av verken.. Har jobbat de 2sista sommrarna där, och även en del lov
 

Polaris86

Välkänd medlem
4 okt 2009
182
0
6
Borlänge
Kör lastbil, lastmaskin, grävmaskin, truck, dumper, budbil, jobbar i verkstad.
+Eget företag, import av övervaknings utrustning.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Jobbar som IT-tekniker i supporten för företag, ser till att c:a 900apps och 9000datorer fungerar som de skall. Dvs de är mig det ringer till då skiten strular :evil:
Vilket företag jobbar du på?
 
D

Deleted member 9532

Gymnasiet samt extraknäcker på en liten matbutik samt cykelaffär :)