Skojar du? Du har en skoter men vet inte hur du tar bort/byter variatorremmen? Men om den ska vecka så blir det till att bända och kränga av den. Har själv aldrig tagit bort den på sommaren utan endast sett till att den sitter "löst".Hej!
Jag har läst på många ställen att man ska ta av variatorremmen på sommaren. Men jag har inte hittat någonstans hur man tar bort den.
Är det någon som kan hjälpa mig med detta och förklara hur man gör?
Tack på förhand!
Skojar du? Du har en skoter men vet inte hur du tar bort/byter variatorremmen? Men om den ska vecka så blir det till att bända och kränga av den. Har själv aldrig tagit bort den på sommaren utan endast sett till att den sitter "löst".
Sitter en liten svart låda bakom variatorskyddet, alltså ungefär där du spänner fast huven på vänstra sidan. Där har du verktyget som behövs, ser ut som ett T tror jag..Vad är det för verktygslåda som ska finnas under huven?
Ja i den finns det en tändstiftsnyckel, reservsnöre till magnapullen, sen nån skruvmejsel och ringnyckel och säkert nåt mer som jag inte kommer ihåg. Alltid bra att ha verktyg med sig om det skulle hända något i skogen. Jag har en påse med olika verktyg baki facket på lynxen.Jag hittar ingen sådan på min.
Är det något som man behöver eller?
Skojar du? Du har en skoter men vet inte hur du tar bort/byter variatorremmen?