"Vemdalstråden"

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Ta chansen att maila in och säg vad ni tycker om förslagen!
jaha, ännu ett område jag aldrig kommer att sätta min fot i. Men det är väl det dom vill uppnå med dessa regleringsområden. Skotermarknaden går mer och mer mot friåkning, vem ska betala ledavgiften när ingen vill åka led?

tobbe-e

Aktiv medlem
9 mar 2011
90
0
6
Sundsvall
Jag är på plats i vemdalsskalet i stuga, här ligger ca 50cm med ändå relativt lös botten första 25-30cm, tottlar du på så är du nere på gräset inom kort, men jag o polaren var bara ut på en väldigt kort sväng i eftermiddags och har ingen aning om var man ska köra häromkring för att hitta lite kuperad eller lutande terräng, så förslag på bra ställen kring vemdalen/skalet taget hemskt gärna emot!

Värt att nämna är att vi på vår väldigt korta sväng endast hittade plattåkning, så hittar man lite terräng så lär snödjupet vara trevligare och årets första fastkörning kanske kan inträffa ;)

men som sagt så mottages gärna tips på var man "bör" köra i detta område för att få ha lite kul(kuperat och sluttande terräng hellst) eller om ni är någon/några som vill ha lite sällskap av två pers :)

tobbe-e

Aktiv medlem
9 mar 2011
90
0
6
Sundsvall
Lika bra det, skulle behövas att nuvarande snön satte sig lite och sedan skicka på några dm till så ska det vara bekymmerslöst att köra, ska ut o kolla högre terräng idag och se hur pass det är, men vill du friåka utan att behöva känna rädsla för stubbkänning så är det nog bättre o vänta lite till för nog trillar det ner snö mest hela tiden så det kanske inte behöver dröja innan det är bra. :)

Men jag efterlyser fortfarande åsikter och tips om var man kan hitta kul terräng/åkning kring vemdalsskalet/vemdalen, om det kan va något kring oxsjön, mörkfjället, märkesstenshågna, klövsjöfjällen, skuvfjället eller om man bör söka sig åt ett annat håll, typ middagshågna? :)

K

krickus

Det finns riktigt mycket snö, har åkt i meterdjup puder hela dagen.

tobbe-e

Aktiv medlem
9 mar 2011
90
0
6
Sundsvall
Det finns riktigt mycket snö, har åkt i meterdjup puder hela dagen.
Vars har du varit o kört?

Jag var kring oxsjönsområdet idag o körde, samt kring trumvallen och där fann jag som djupast kanske 60-70cm med kanske 20-30cm botten och resterande bara typ stoft som man bara plöjer igenom, och den botten som finns är inte särskilt kompakt, så det krävs inte mycket innan man gräver ner sig på backen..

Men som sagt, vars har du kört åt? samt, vilken typ av botten är det i dendär metern du kört i?

K

krickus

Var jag åker skriver jag inte här:) men snö finns det gott om, den som söker, den finner...

tobbe-e

Aktiv medlem
9 mar 2011
90
0
6
Sundsvall
Var jag åker skriver jag inte här:) men snö finns det gott om, den som söker, den finner...
Hahah, jag förstår dig, smultronställen skall man vara rädd om :)
Men har du haft bättre lycka med botten på dessa ställen åtminstone eller är det samma taskiga botten överallt? :)
Tråkigt nog blir det nog inget mer letande av bra snödjup för mig då min voltregulator gav upp i eftermiddags, men men :)

Gustav1980

Välkänd medlem
24 okt 2004
228
0
16
Vad är den senaste statusen i Vemdalen?
Viss abstinens i och med att det fortfarande inte är körbart vid kusten...