"Vemdalstråden"

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Ja, tur att Hede sf finns som motvikt åt alla turist/destinationsbolag i kommunen.

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
Var uppe å böt gamm skotern i går, det var ca 10-15cm i Hede och 25-30 uppe mot fjället. Riktigt dåligt utan botten också. Skulle klassa det som inte körbart, eller i alla fall inte kul.
Jag är riktigt less på betal systemen, ska man betala för att tanka till exempel, nja med den standarden de håller så betackar jag mig...Gäller Lofsdalen och Funäsdalen i alla fall.
Problemet kan ju bli att alla 57mm nockar kommer till områden intill å toktrottlar sönder lederna där.

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Kom själv upp ikväll och kan bara instämma. Ca 15 cm puder så det var lättplogat. Åkte E4 upp till Hudik och var inne på donken i Gävle(vid Preem) och kan väl sammafatta det såhär. Gott om snö på Södertörn, betydligt mindre i Sthlm, vid Tierp börjar det växa på och i Gävle som på Södertörn. Hudik hade mer och det var bra fram till Ljusdal innan det sakta minskade.

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Mer i Vemdalen än i Hede. Kanske 30 cm. Uppe på Skalet ännu mer så det går bra att åka. Gissar att Klövsjö har ännu mera. Många varningsskyltar för renfara och även svarta sopsäckar på snökäpparna så ta det lugnt om ni åker från 84:an via Hedlanda flygplats

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Är någon nyfiken på snöläget så har det varit lite lätt snöfall som gett mera puder. Vi åkte idag från Hede som har mindre snö än i Vemdalen och det går att åka led trots att det är så lite att de inte startat att sladda ännu.

[video=youtube;-s2QIAroJ1Y]http://www.youtube.com/watch?v=-s2QIAroJ1Y[/video]

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Nu är jag också här, skall vara i hogna över helgerna. Snöläget ser ju inte så illa ut, skall nog gå att få till lite åkning.
:becky:

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm
var ute på en långtur idag med kusinen vi åkte från skalet ner till oxsjövallen vidare mot fotingen hyfsat med snö. dock uppkört nu. sedan från fotingen vidare mot klövsjö därefter över storhogna, samevistet och sedan över ripfället hem. kan sammanfatta turen med att det är mer snö från oxsjövallen, jo ols karinvallen, klövsjöfjället ripfjället.

dvane

Välkänd medlem
6 jan 2009
186
0
6
Falun
nu är jag uppe å... ute och åkte idag , inte så illa :D

dock klent ner mot trumvallen , bättre mot klövsjö!

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Vi åkte uppe på Särvfjället idag och käkade lunch på Orren. Kort klipp från en liten del av dagen då bredband saknas.

[video=youtube;Qz8sIDEZhxQ]http://www.youtube.com/watch?v=Qz8sIDEZhxQ[/video]

joccke

Välkänd medlem
30 okt 2009
190
0
6
sthlm

idag blev de mest fika i solen och en fyhelvettes massa fastkörningar

Last edited:

426h

Välkänd medlem
19 dec 2011
343
5
18
Re: Sv: "Vemdalstråden"

idag blev de mest fika i solen och en fyhelvettes massa fastkörningar
Ja, fint idag! Tror jag såg er vid oxsjön på eftermiddagen? Svart renegade & phazer mtx.