vmax sx 700 153'' mini projekt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
zleric: tackar :) jo ett par plastskidor kommer fast just nu har jag inte nån ekonomi för det men skulle troligtvis få låna min polares gamla plastskidor från hans summit!

TeamArcticCatANTE: tack! har inte hunnit provköra den nån sträcka längre än 200m men vi får hoppas den tar sig lite bättre iaf :D

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
fick tunnelförlängaren idag och nita fast den. fast när jag skulle på med bakre kylarn hade jag för lite nit så blev ingen provkörning idag heller, men imorn ska den nog få komma ut och smaka på snö då kommer jag även ta några bilder :)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Skit i boggie geometrin och allt vad det heter till en början . Höj framvagnen och ut och njut.

Ser kanonbra ut för övrigt. Och måste då säga att de va ju tur dom gick med på bara ta betalt för 1 timme. Men de måste vara nå praktikanter som gjort det, för några 2 timmar tar det inte att pressa drivhjul.

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
boggie geometrin är lite ändrad redan få se hur det kommer fungera ska nog sänka den nån cm i bakändan blev lite väl hög :)
tack k-len jo ska bara sätta ihop den sen ska jag ut och leka i det lösa hela helgen! dina projekt är riktigt fina ! :)
det var inte en praktikant heller det var han som ägde firman som gjorde de men ja två timmar tyckte jag lät mycket men nu betala jag bara för en timme så jag är väl nöjd :)

Last edited:

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
blev tyvärr inge provkörning idag heller pappa köpte fel nit -.- aja ändå så kallt så var inte super lockande hehe x)
men imorgon ska den fan ut ! för då är det jag som handlar nitar och då kan det inte gå fel! :D ..
men här kommer iaf några bilder på tunnelförlängaren blev lite fulare på bild än i verkligheten:

kommer även att lackas svart men först ska den tuktas lite ;)

även en bonusbild från i vintras för att visa vilket fint skick den var i:

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
tycker förlängningen såg jävligt fin och seriös ut. Snyggt då man avnänd riktiga bockar att bygga sakerna i=)
tack det var kul att höra! :) kan dock inte ta åt mig all cred jag gjorde bara mallen och så gjorde en bekant som äger bodensläp den riktiga tunnelförlängaren.

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
Såg fint ut, dock skulle JAG aldrig förläng fotstegen, då det bara blir mer den kan hänga sig på. Men annars såg det ju kanon ut! :)
tack kul att höra :) förlängde bara fotstegen för att det skulle skydda kylarslangarna lite om det nu gör de hehe :)

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
tror ni inte man glömde ta bilder när man tar ut skotern aja tog nå skibilder i garaget som får duga sålänge kommer nya till början av nästa vecka :) tyckte skotern skotta på rätt bra i det lösa som jag testa den i iaf :) blir lite mer testande när det blir lite varmare än -30 ute hehe!

håll tillgodo med det här tills nästa vecka :)

Last edited:

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
här kommer en lite bättre bild:

var och testa den en bit idag och den kändes hyffsat rapp för att endast drevat ner 2 kugg och lite mindre drivhjul :)

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Satan vad rå den blir! :D Färga nu tunnelförlängaren svart, höj fram, annat styre+höjare och ett par slp pp och den är komplett! :)

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
Satan vad rå den blir! :D Färga nu tunnelförlängaren svart, höj fram, annat styre+höjare och ett par slp pp och den är komplett! :)
tackar tack :D jo allt kommer eftersom, men ska höjas fram innan helgen iaf :) sen styrhöjare kommer när jag har pengar att lägga ut på en bromsslang, skidor kommer nog till nästa vinter ska möjligtvis få låna min polares gamla summit skidor och köra på i vinter :)

snurre

Välkänd medlem
3 jun 2008
774
0
16
Lycksele
Fränt bygge! Kommer se ännu grymmare ut när du höjt den framtill också. Blir det andra dämpare eller flyttar du om stötdämparfästet på T-armen, eller förlänger du övre fästet på dämparna?
Lite färg på tunnelförlängningen hade gjort den ännu grymmare också!

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
tack! :) kommer att lacka tunnelförlängningen svart snart, blir nog att bygga om övre fästet för att höja den fram eventuellt längre dämpare :)

Status
Stängd för vidare inlägg.