en som ser höjningen av styret. Idag när jag skulle iväg på en skoterdag med polarna så bestämde den sig för att inte gå igång, tror det är igenstockade förgasare blev måtligt less när jag gick upp 6 på morgonen för att bli klar med allt så jag kunde följa med och köra skoter idag och så går den inte igång -.- aja lite bilder från idag när jag hade dragit ut den från garaget
har rengjort förgasarna men går inge bättre, den går ojämnt och vill till att dö när man gasar går inte att köra framåt.. finns det någon som kan hjälpa mig? den låg på sidan (variatorsidan neråt) 5-10min när dämparen gick av startade den aldrig efter de sen har den bara stått i garaget. Blir väl till att man får skruva imorn på sin 18års dag -.-
Om du spänner wiren bara lite för mycket kommer det sk "Tors" som stecka nämnde gå in och bryta. Det är en sensor som gör att den låser sig vid gashäng. Vi hade samma problem på en viss nytro förra vintern. testa bara att släppa något varv på spänningen av gaswiren så sk du se =)
koppla ur tors idag, bytte tändstift och kolla om det kom fram soppa och allt var som det skulle men funkar fortfarande inte :S går endast igång med startgas och då jävlar smäller det högt som fan sen dör den efter cirka 10sek ingen anning vad det kan vara :/
Hade samma problem med en Rödtop, då hade kolven spruckit vid kolvringen.
Detta gav:
Svårstartad
Avgasknallar
Bludder
Gör ett komptest, ev lyft toppen.
Beror ju även på om du har en kalibrerad mätare som visar rätt. Ska väl vara så liten avvikelse mellan cylindarna som möjligt annars.
Testade en biltema mätare på en skoter som gått 13mil sedan ny och den visade ända bara 7.5 i komp på båda och över 10 med en kalibrerad mätare.
Tycker ju annars de låter långsökt om en kolv ska ha farit av att skotern bara stått. Borde ju ha gått risigt innan du började meka me den isf.
jo tkr jag med men det skadar ju inte att göra ett komptest iaf eftersom den gått cirka 50mil efter totallrenovering och gick sjukt bra senast jag körde, sen när dämparen gick av la jag bara upp den på sidan och skruva lös dämparen testa aldrig starta efter eftersom vi bogserade den till släpet och sen drog in den i garaget ska iaf testa göra ett komptest är även mycket tacksam om någon annan kommer med något tips