vmax sx 700 153'' mini projekt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ehnebom

Välkänd medlem
23 dec 2007
1.148
2
16
Hudik
tack! :) kommer att lacka tunnelförlängningen svart snart, blir nog att bygga om övre fästet för att höja den fram eventuellt längre dämpare :)

Knäck ner den också så den går i linje med chassit, det där ser bara fel ut

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
menar att boggien ska upp mer altså så baken blir lägre den är snäppet för hög nu :)

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
var nog i fredags när jag var påväg till alträsk :)
Är ni och kör i alträsk? Det är ju bara typ 4 km från mig! :D Bor i Hollsvattnet! De brukar komma förbi folk från de hållet och köra till Klöverträsk^^

Om det nu är det alträsk som jag tror...

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
Är ni och kör i alträsk? Det är ju bara typ 4 km från mig! :D Bor i Hollsvattnet! De brukar komma förbi folk från de hållet och köra till Klöverträsk^^

Om det nu är det alträsk som jag tror...
det är iallafall alträsk som ligger vid vändträsk och en liten bit från älvsbyn :)

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden

den ville inte vara med vet inte än vad det beror på men troligtvis fel gemoetri i boggien men kan även vara att jag körd på nåt lr att den har frusit ska försöka ta reda på det inom dom närmsta dagarna :)

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
ny dämpare beställd kommer till nästa vecka så minst en gång till kommer jag hinna köra :D

Last edited:

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
pressade om drivhjulen idag som motor och fritid hade pressa på snett och det tog 2timmar för dom att pressa av och på jag och en kompis gjorde det på 15min i verkstaden på skolan och det var första gången vi gjorde de plus att vi stoppa drivhjulen rätt förstår inte hur dom på motor och fritid kunde få det till 2timmar ;o
aja blider kommer på svarta tunnel till veckan när jag fått nya dämparen och stoppat ihop skotern igen :)

whats

Välkänd medlem
14 nov 2009
318
0
16
boden
tackar :D , kan ha att göra med att jag släppte upp mina balataremmar men även boggiens placering ska iallafall dra tillbaks balataremmarna och sedan se hur den nya dämparen ser ut efter helgen :)

Status
Stängd för vidare inlägg.