Är det någon skillnad om du har full eller nästan tom tank? Om den går sämre med lite bränsle i tanken kan man misstänka att något har hänt med sugsilarna eller slangarna mellan dem och pumpen, så att pumpen suger luft ibland.Stött på ett nytt beskymmer, skotern börjar hosta och går allmänt skit till o från. Började komma smygandes när man gasade lite hårdare , nu blir de istort sett varenda gång man ger den gaspådrag. Misstänker att det sitter igen i bränsle ledningen nånstans? Batteriet är nytt och efin ger inga felkoder.
intressant! har någon mer info om detta?Kgk eller artic Östersund gjorde en egen wildkisse med cheata boogie som for runt i landet,
Kanske den?
ja ioförsej, har dock aldrig sett någon likadan, har lagt ut samma fråga på amerikanskt arctic forum men ingen verkar veta där heller.Fanns ju även långskenor med matta som org tillbehör på den tiden
har inte inte hunnit kört så mycket att jag märkt om den beter sej olika vid olika bensin mängder, den ligger på kvarts tank nu. soppa pumpen verkar bete sej normalt, får lyfta på tank armaturen till helgen. vart är det de brukar sätta igen sej ifall sugsilen gett upp? och kan man ersätta med ett vanligt bränsle filter? mvhÄr det någon skillnad om du har full eller nästan tom tank? Om den går sämre med lite bränsle i tanken kan man misstänka att något har hänt med sugsilarna eller slangarna mellan dem och pumpen, så att pumpen suger luft ibland.
En annan möjlighet är glapp eller oxid i någon kabelskarv mellan pumprelät och bränslepumpen.
Ett bra sätt att kolla att bränslepumpen sköter sig normalt är att slå av och på tändningen några gånger så att den får bygga upp ordentligt bränsletryck, och lyssna på ljudet från bränslepumpen och tryckregulatorn (skvalande/pipande ljud) vid varje tillslag.
Det var nog generalagenten i Östersund (eller Aktiv?) som byggde dessa satser, egentligen samma som man gjorde till JAG/Panther lång. 396cm matta och långboggi med fjädrande förlängning. Jag har sett denna sats på en hyfsat modern Pantera (2000-tal iaf) så uppenbarligen finns de fortfarande.ja ioförsej, har dock aldrig sett någon likadan, har lagt ut samma fråga på amerikanskt arctic forum men ingen verkar veta där heller.
Huvvaligen,
Skicka upp en bild på boggin. Jag tycker att det ser ut som en icke fjädrande förlängning typ Cheetah eller Jag LT (amerikanska varianterna med vinklade skenor ej fjädrande).
Skickat från min iPhone med Tapatalk
De ska inte låta så mycket, förmodligen finns det inget innanmäte kvar i din slutburk längre.JOckså, min Wildcat är extremt högljudd. Jobbig att köra även med hjälm på pga ljudet. Skulle gissa på att slut burken är tom. Eller är dom såhär högljudda orginal?
Funderarstarkt på att sätta på separata slutburkar. Kan bli mysigare ljud i den då oxå
Tack för svaret!Har satt på en matta med 38mm kammar på min -94, så det funkar ju bevisligen. Tror inte det går nåt mer heller...