Det är inte säkert att det är fel på statorn. Om Timrå Elbyggnad har lindat om den så har de använt grövre tråd än original, och då blir likströmsresistanserna lägre. Om du har någon möjlighet att mäta induktans och förlustfaktor i lindningarna så skulle det kunna säga betydligt mer.
Eftersom det verkar som om du får ostabila värden på högfartslindningen så skulle man kunna misstänka dålig kontakt i skarvarna mellan de tunna spoltrådarna och kablarna som går ut från tändplattan. Ofta är kabeln och spoltråden instoppade från var sitt håll i en skarvhylsa av mässing, och lödda. Det är vanligt att lödningen inte tar på spoltråden om den är dåligt avisolerad, ofta har man använt tråd där lacken ska smälta bort av sig själv när den kommer i kontakt med hett lödtenn men det lyckas inte alltid till 100 %.
Jag har för länge sedan mätt upp följande värden, vet dock ej om det var på min 92'a eller på en bekants 93:a mätningarna gjordes. Det är också osäkert om den stator det mättes på var original, pirat eller omlindad.
Lågfartsspole:
Likströmsresistans: 429 ohm
Induktans och förlustfaktor mätt vid 1 kHz: 2,3 H / 0,19
Dito vid 120 Hz: 2,5 H / 0,26
Högfartsspole:
Likströmsresistans: 46,4 ohm
Induktans och förlustfaktor mätt vid 1 kHz: 202 mH / 0,20
Dito vid 120 Hz: 229 mH / 0,32
Givare med svart kontakt:
Likströmsresistans: 110 ohm (osäkert pga glapp)
Induktans och förlustfaktor mätt vid 1 kHz: 72 mH / 0,35
Dito vid 120 Hz: 77 mH / 1,9
Givare med vit kontakt:
Likströmsresistans: 180 ohm
Induktans och förlustfaktor mätt vid 1 kHz: 125 mH / 0,33
Dito vid 120 Hz: 134 mH / 1,84
Lysspole (gul-brun):
Likströmsresistans: 0,142 ohm
Induktans och förlustfaktor mätt vid 1 kHz: 0,595 mH / 0,20
Dito vid 120 Hz: 0,661 mH / 0,33
Laddspole (gul/röd-gul/röd):
Likströmsresistans: 0,202 ohm
Induktans och förlustfaktor mätt vid 1 kHz: 1,1 mH / 0,19
Dito vid 120 Hz: 1,23 mH / 0,27