Håller fullständigt med, det ska inte vara på detta viset ..jkarlss7 skrev:"Jo, men 50 mm kammarna har alltid varit så.."
Kvalificerat skitsnack!
Sen att man skall behöva montera in 50 vagnsbultar i en ny matta är ju inte riktigt klokt.
Skulle jag tex om jag köpte en Jeep, direkt efter det att jag kört några mil vara tvungen att borra hål i fälgarna för att kunna kyla bromsarna...?
Det handlar inte om att 51mm mattan är på det viset utan att det är en helt ny boggie som har lite hjul och dessutom den nya mattan som inte har alla hål utskurna.
Men jag orkar inte vänta tills yamaha har gjort nåt utan det jag tog tag i det själv och satta in vagnsbulten och det fungerar riktigt bra det går inte att jämföra med att borra hål i fälgarna på en bil ..
Det yamaha skulle ha gjort är att skära upp och plåtsko hela matta så att det blir mera glidvänligt för gummi mot plast blir värme och värme dödar slidesen direkt ..
Jag har kört drygt 60 mil nu och med vagnsbulten så nöter det väldigt lite på slidesen nu.
Om du ska byta slides så måste du slita ur boggien eller skära upp två av hålen så att du får ut slidesen genom hålena. Jag skulle välja det senare utan att tveka ..
Men samtidigt tycker inte jag att du ska bry dig om det alls utan lämna in maskinen på garantifix av det för det ska ju som sagt inte vara så att slidesen är slut efter dryga 40 mil, så då får din Åf ta tag i det då.
Man har ju för sjutton betalat i princip dryga 120 000 kr om man satt dit back mm och då anser jag att man kan kräva viss kvalite.
Last edited: