Yamaha 2014

U

userdeleted

Lekte runt lite i källkoden på yournext sled och hittade en bild och en video på en orm.
yournextsled.com/video/snake.webm
http://yournextsled.com/images/fb.jpg

Så det är förmodligen en viper på G.
Återkommer om jag hittar något mer roligt

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Har gjort samma sak och hittade bara det du visat... :( dom har nog gjort de mesta ganska skottsäkert :p

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
30min på google senare så har jag hittat orginal bilden(har förbannat tråkigt)

Det är en Yellow eye-lash viper :p

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
Other Details of Year of Snake
1. Ideal compatibility with: Ox and Rooster.
2. More or less compatible with: Rat, Rabbit, Dragon, Snake, Horse, Sheep.
3. Absolutely incompatible with: Tiger and Pig.
4. Lucky colors for the Snake: Yellow, Red
5. Lucky directions for the Snake: Southwest, Northeast
6. Lucky numbers for the Snake: 2, 4, 7, and 9.
7. Monday is the lucky day of the week for Snakes.

har läst lite om Yellow eye-lash viper och den har intressanta smeka namn som pit viper, viper, mountain viper,

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
722
82
28
Norderåsen
Varför hakar alla upp sig på att det är ormens år?
Det är en kinesisk tradition, Yamaha är från Japan. Japaner och kineser har aldrig haft någon bra relation med varandra så jag har mycket svårt att tro att Yamaha ska haka på en kinesisk tradition. Nä det är nog bara en slump att det ormens år i Kina samma år som Yamaha lanserar en ny Viper.

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Varför hakar alla upp sig på att det är ormens år?
Det är en kinesisk tradition, Yamaha är från Japan. Japaner och kineser har aldrig haft någon bra relation med varandra så jag har mycket svårt att tro att Yamaha ska haka på en kinesisk tradition. Nä det är nog bara en slump att det ormens år i Kina samma år som Yamaha lanserar en ny Viper.
Klart det bara är ett sammanträffande...

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå
Gubbs, yamaha kommer att byta taktik nu ,för om man går in på yamaha som company så har dom bytt chef som kommer att röra om i Yamaha motors.
billigare tillverkning i kina. woj woj det kommer att hända mycket nu...

granis

Välkänd medlem
21 jan 2009
402
2
16
luleå

Yamaha Motor Co., Ltd. will adopt a new brand slogan “Revs your Heart” to coincide with the start of the new medium-term management plan. The slogan will be used worldwide from March 2013 to communicate the shared ideals of the global Yamaha Motor group both internally and externally.

Our new brand statement “Empowered by a passion for innovation, we create exceptional value and experiences that enrich the lives of our customers.” defines the commitment behind this new slogan.

With this new brand slogan and brand statement as a guide, the entire Yamaha Motor group will work together to make advancements in craftsmanship and marketing that are uniquely Yamaha, and provide Kando* that exceeds the expectations of our customers across the globe.

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
revs your heart.... revs är väll varv om jag inte missminner mig, förstå så förbannat kul de skulle va om Yamaha kom med en ny trippel. :) säg 1100 trippel 2takt. på sisådär 200 pollar. i ett nytt mountainchassi i 200kg klassen. med Yamaha original driftsäkerhet.

K

krickus

revs your heart.... revs är väll varv om jag inte missminner mig, förstå så förbannat kul de skulle va om Yamaha kom med en ny trippel. :) säg 1100 trippel 2takt. på sisådär 200 pollar. i ett nytt mountainchassi i 200kg klassen. med Yamaha original driftsäkerhet.
Det känns tyvärr som en dröm...

Men om det skulle vara så kommer inte jag vara sen med att beställa en maskin:)

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
99
63
Örnsköldsvik
Saken är ju den att Yamaha har ju faktiskt alla verktyg(pengar och kunnigt folk inom organisationen) för att kunna bygga en kanon grym skoter. Dock verkar dom sakna engagemanget eller viljan. Hoppas dom ställer fram något riktigt fett nu och inte har över hypat skiten som vanligt. :p

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.630
99
63
Örnsköldsvik
Tycker itne dom behöver gå tillbaka till 2T. Bara dom tillverkar en 4T som får varva lite så man kan få ut lite effekt per liter.

Påfundet på Nytron utan nedväxling för variatorn är ju bara korkat.(Blev ju aldrig nån vidare crossmaskin ändå) Låt skiten varva!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja Yamahas motor i hojen R6 på 600cc tar dom väl 120-130hk...dock vid över 14000rpm så ...och R1 tar dom väl 180hk ur...